Młodzi Polacy odkrywają kosmos

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2013 14:58
Astronomia jest fascynującą dziedziną nauki. I jedną z niewielu, która nawet w amatorskim wydaniu może przynieść nowe odkrycia. O polskim projekcie astronomicznym Rantiga Osservatorio w poniedziałkowej audycji "Na cztery ręce".
Młodzi Polacy odkrywają kosmos
Foto: Glow Images/East News

To pierwszy polski projekt poświęcony obserwacji i poszukiwaniu małych ciał Układu Słonecznego, który współtworzy dwóch astronomów-amatorów: Michał Żołnowski i Michał Kusiak.
Skupili się oni na prowadzeniu poszukiwań komet i planetoid, wykorzystując teleskop kolegi zlokalizowany na terenie Włoch. W poniedziałkowy wieczór sprawdzimy, czy dokonali jakichś nowych odkryć.

Na rozmowę z Michałem Żołnowskim i Michałem Kusiakiem zapraszamy do audycji "Na cztery ręce" w poniedziałek, 9 września po godz. 23.00.

Usłysz gwiazdy. Naukowcy zamienili światło gwiazd na dźwięk

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2013 19:21
Naukowcy zamienili światło gwiazd na dźwięk. Ta nowa technika ma pomóc w bardziej szczegółowym badaniu kosmosu.

Życie przybyło z Marsa? Zaskakujące badania

Ostatnia aktualizacja: 29.08.2013 13:48
Ziemskie życie mogło zrodzić się na Marsie - twierdzi amerykański naukowiec. Zdaniem profesora Stevena Bennera miliardy lat temu czerwona planeta była miejscem przyjaznym dla procesów biologicznych.

Gigantyczna planetoida zbliża się do Ziemi. Ma 200 km średnicy

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2013 13:34
Planetoida (324) Bamberga zbliża się do Ziemi na odległość najmniejszą od 22 lat. Będzie można ja zobaczyć przez zwykłą lornetkę.