X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

IBM: coraz większy Internet Rzeczy

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2013 00:55
Doroczna konferencja innowacji i trendów oprogramowania IBM Impact2013 przebiegła pod dyktando nowych rozwiązań na pograniczu Big Data oraz mobilności. Coraz większe znaczenie ma Internet Rzeczy: samochodów, systemów transportu masowego, inteligentnych domów oraz komunikujących się urządzeń domowych.
Ford Fusion
Ford Fusion

IBM: coraz większy Internet Rzeczy

Doroczna konferencja innowacji i trendów oprogramowania IBM Impact2013 przebiegła pod dyktando nowych rozwiązań na pograniczu Big Data oraz mobilności. Coraz większe znaczenie ma Internet Rzeczy: samochodów, systemów transportu masowego, inteligentnych domów oraz komunikujących się urządzeń domowych.

Wg analityków w ciągu najbliższych 15 lat liczba urządzeń podłączonych do sieci wzrośnie niewyobrażalnie. IMS Research uważa, że ponad 20 miliardów urządzeń wytworzy ruch oraz dane obliczane na 2.5 kwintyliona bajtów dziennie.

Czy tak istotnie będzie czas pokaże ale póki co, kluczowy pokaz na IBM Ipact2013 rozpoczął się wjazdem najnowszego dziecka świeżo zrestrukturyzowanej firmy Ford Motor. Modelem zwanym w U.S.A. Fusion a w Europie Mondeo, Ford pokazuje jak wykorzystuje się modele oprogramowania dostarczane przez IBM, w projektowaniu i produkcji .

Oczywiście, to tylko część program Smarter Planet, który IBM wdraża już od pięciu lat. Jak mówi szefowa IBM WebSpehere Marie Wieck: „wynika to z przekonania, że świat będzie zmieniał się i stawał bardziej oprzyrządowany, połączony wzajemnie oraz inteligentny.”

IBM MessageSight

Narzędzie to daje możliwość panowania nad zwiększającą się niebywale liczbą informacji, które stanowią w istocie użyteczne wiadomości (komunikaty). Jest to moment aby biznes wykorzystał te informacje do inteligentnego wykorzystania w zarzadzaniu miastami, komunikacją, ochroną zdrowia i finansami.

Przykładem praktycznego wykorzystania wspomnianego narzędzia może być  współczesny samochód osobowy. Tysiące czujników (również wirtualnych) w każdym samochodzie przekłada się na końcową informacje dla użytkownika” check engine”. W nowym modelu Forda Fusion, łącznie z fazą projektowania każdego elementu, zdigitalizowano cały proces produkcji samochodu. Informatycznie przełożyło się to ponad 16 milionów linii kodu, bez którego nowy pojazd po prostu by nie powstał.

Ta zależność oznacza również nową rzeczywistość dla człowieka. Powstaje bowiem ekosystem komunikujący się między sobą (rzeczy) oraz użytkownikiem i serwisem oraz wytwórcą, który zbiera pojedyncze informacje aby w całości zbioru połączyć kluczowe informacje.

W przyszłości komunikacja Internetu Rzeczy spowoduje automatyczne aktualizowanie systemów bezpieczeństwa poprzez chmurowe systemy łączności poszczególnych pojazdów z bazą producenta oraz komunikowanie się samochodów pomiędzy sobą w celu wymiany informacji (automatyczne przesyłanie wiadomości), oczywiście poza wiedzą użytkownika mającego z tego wyłącznie korzyść w postaci wzrastającego bezpieczeństwa.   

Mobilne ekosystemy w biznesie

IBM Impact2013 to również rozwiązania dla firm uwzględniające erę urządzeń mobilnych wykorzystywanych przez użytkowników do różnych celów. Poza ściśle prywatną sferą obecnie biznes nie może zamknąć się na możliwości jakie generuje  posiadanie przez miliardy ludzi urządzeń stale podłączonych do sieci i równocześnie wykorzystywanych w pracy.

 

Poprzez IBM MobileFirst firma dostaje możliwość tworzenia rozwiązań mobilnych pozwalających zarządzać i kontrolować urządzeniami zdalnymi w czasie rzeczywistym. To zestaw rozwiązań programistycznych, usług i możliwości analitycznych umieszczonych w serwisach chmurowych, które umożliwiają tworzenie biznesowych rozwiązań klasy apps. Oprócz więc ekosystemów konsumenckich, w najbliższym czasie powinniśmy oczekiwać pojawienia się dużych ekosystemów biznesowych.

Biznes to przychody i zyski dla inwestorów

Jak przewiduje IDC, rynek profesjonalnego oprogramowania mobilnego wynoszący w 2012 14.5 miliarda dolarów powinien urosnąć do ponad 30 mld. w 2016.

Model ekosystemowy rozwija się więc i powstają jego kolejne wersje: tym razem biznesowa. I jeżeli chodzi o stronę narzędziową, to warto podkreślić duży nakład sił i środków na R&D firmy IBM, zmierzający do generowania coraz większych przychodów z tej gałęzi biznesu.

Po stronie urządzeń, nie widać jednak wyraźnego rozgraniczenia na narzędzia biznesowe i konsumenckie. Przeciwnie, te ostatnie, mobilne i coraz doskonalsze, zawłaszczają sferę biznesu, już to przez polityki BYOD, już to przez coraz większe możliwości techniczne.

Z drugiej strony czy miałby się różnić taki biznesowy tablet od tego drugiego? Niczym i dlatego powoli zaciera się różnica pomiędzy urządzeniami dla biznesu i tymi „zwyczajnymi”. Producenci urządzeń biznesowych to coraz mniejszy margines globalnego rynku.

IBM ma rację: klucz tkwi w oprogramowaniu. 



autor: Cezary Tchorek-Helm

Czytaj także

Internet rzeczy a bezpieczeństwo sieci korporacyjnej

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2013 00:00
Kilka dni temu portal NetworkWorld.com opublikował listę 25 najdziwniejszych rzeczy łączących się z Internetem. Znalazła się na niej m.in. psia obroża oraz dziecięca pieluszka wysyłająca rodzicom wiadomości sms.
rozwiń zwiń