X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

5 kroków do bezpiecznych zakupów w Internecie

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2013 12:41
W dzisiejszych czasach każdy z nas robi zakupy przez Internet. Według prognoz interaktywnie.com w tym roku Polacy wydadzą w e-sklepach aż 26 mld złotych. Niezaprzeczalnymi zaletami zakupów w sieci są ogromny wybór towarów, oszczędność czasu i pieniędzy, ale e-zakupy trzeba również umieć robić.
5 kroków do bezpiecznych zakupów w Internecie
Foto: Glow Images/East News

Co jakiś czas wznawiana jest dyskusja na temat bezpieczeństwa zakupów w Internecie. Pojawiają się głosy, że elektroniczne formy płatności wiążą się z ryzykiem ataku hakerów, którzy mogą zająć środki na naszym koncie. Inni ostrzegają przed nieuczciwymi sprzedawcami, którzy po otrzymaniu zapłaty wysyłają inny czy podrobiony towar lub wręcz nie robią tego wcale.

 Z badań przeprowadzonych na potrzebę publikacji „Polski e-konsument – typologia, zachowania”wynika, że co ósmy badany wiąże z zakupami online ryzyko utraty prywatności danych osobowych. Aż 29% respondentów odpowiedziało, że obawia się oszustw związanych z płatnościami.

 „Rzeczywistość jest taka, że dokonywanie płatności w Internecie będzie bezpieczne tylko wtedy, gdy sami o to zadbamy” – mówi Joanna Kuzdak, prezes jednego z największych polskich e-sklepów Agito.pl.

Na co należy zwrócić uwagę, aby nasze zakupy były bezpieczne? Poniżej 5 kroków Agito.pl.

  • Unikajmy e-sklepów, które nie posiadają regulaminu, a na stronie nie jest podany kontakt (adres, telefon), numer KRS (można go sprawdzić na www.krs-online.com.pl), czy NIP. 
  • Nie korzystajmy ze sklepów, na temat których jest mało opinii w Internecie lub są one głównie negatywne.
  • Zwracajmy uwagę na szyfrowanie strony „www”. Na początku powinien widnieć skrót  „https”, a nie „http”.
  • Nie dokonujmy płatności korzystając z niezabezpieczonych sieci, takich jak hot spoty w kawiarniach czy na dworcach. Nie mamy pewności jak są one zabezpieczone i czy ktoś nie ma dostępu do naszych danych.
  • Wybierajmy sklepy, które oferują kilka form płatności. Serwisy godne zaufania zazwyczaj oferują różne opcje płatności - do najpopularniejszych należą szybkie płatności przelewem, karta kredytowa, płatność przy odbiorze, czy sprzedaż na raty.

Badanie

Projekt badawczy nr 0415/B/H03/2008/35 finansowany przez MNiSW pt. „Polski e-konsument – typologia, zachowania”. Badania stanowią próbę diagnozy zachowań nabywczych polskich konsumentów w Internecie.



autor: Mariola Czapkiewicz

Czytaj także

Czy handel w Internecie jest bezpieczny?

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2013 08:00
Wartość branży e-commerce w Polsce szacowana jest na ponad 26 mld złotych, a liczba sklepów internetowych przekracza nieco liczbę 12 tysięcy, co oznacza, że na każdy sklep może przypaść ponad 2 mln złotych zysku. Wszystko wygląda obiecująco, jednak czy sprzedaż w Internecie wciąż jest bezpieczna?
rozwiń zwiń