Polskie Radio
Section05
e-commerce

Kupujemy online na potęgę, ale nie zawsze dbamy o bezpieczeństwo. Nowe badania pokazują nasze zachowania

65 proc. Polaków przed e-zakupami sprawdza opinie o sklepie, 58 proc. porównuje ceny wybranego produktu, a 41 proc. sprawdza warunki zwrotu i reklamacji. Z badania "Bezpieczni na e-zakupach 2022" wynika ponadto, że ponad 80 proc. Polaków, z każdej grupy wiekowej, kupowało w zeszłym roku w internecie.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA e-commerce e-handel zakupy online badania badania rynku

Firmy stawiają na biznes w internecie. Raport: przedsiębiorczość znalazła się w zupełnie nowym miejscu

Co czwarta firma z sektora MŚP rozpoczęła sprzedaż internetową w czasie pandemii, a co piąta chce osiągać z tego kanału co najmniej połowę przychodów. Wyniki raportu EFL "Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą" wskazują, że w kolejnych latach tradycyjna sprzedaż może stracić na rzecz zamówień internetowych.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA handel internetowy online usługi online firma przedsiębiorca e-commerce

"Eksplozja e-commerce" zagraża centrom handlowym. GfK: obiekty te muszą przejść głęboką przemianę

Centra handlowe stoją przed wyzwaniem, czyli zatrzymaniem klientów w obliczu rosnącej ofensywy e-commerce. Dla 43 proc. ankietowanych przez GfK zakupy online są wygodniejsze od tradycyjnych, a 44 proc. ceni sobie zakupy stacjonarne. Eksperci oceniają, że pandemia mocno uderzyła w polski sektor centrów handlowych i pokazała, jak bardzo wrażliwy jest on na nagłe zmiany.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA handel internetowy handel sprzedaż detaliczna e-commerce zakupy

Prezes Cyfrowej Polski: koniec pandemii nie zatrzyma ekspansji polskich firm e-commerce

-Polskie firmy z branży e-commerce dobrze zdały życiowy egzamin w dobie pandemii. I choć trudno spodziewać się w kolejnych miesiącach aż tak dużego wzrostu obrotów jak podczas lockdown'u , to i tak coraz więcej firm będzie przechodzić do tej formy kontaktu z klientami - powiedział Michał Kanownik prezes Cyfrowej Polski w audycji "Ekspres Gospodarczy" w Programie 1 Polskiego Radia.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA e-commerce