Polskie Radio
Section05
e-commerce

Rewolucja w handlu internetowym: koniec z darmowymi zwrotami zamówionego towaru!

Wygląda na to, że kończy się zakupowe eldorado w internecie: jedna z największych platform handlowych planuje wprowadzić opłaty za zwrot zakupionego towaru! To prawdziwa rewolucja, która uderzy po kieszeni klientów, którzy do tej pory często i chętnie korzystali z możliwości darmowych zwrotów.
Zobacz więcej na temat:  STYL ŻYCIA Rafał Tomański Trójka zakupy w internecie zwrot towaru e-commerce Kuba Witkowski

Jakie są straty globalnej gospodarki z powodu nielegalnego handlu? Zobacz raport tygodnika "The Economist"

Światowe Forum Ekonomiczne szacuje, że straty gospodarcze wynikające z nielegalnego handlu są równoważne 3 proc. światowego PKB. Pokolenie Z wykazuje większą tolerancję dla kupowania nielegalnych towarów – wynika z raportu przygotowanego przez tygodnik "The Economist" i zaprezentowanego także w Polsce.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA nielegalne treści szara strefa przestępczość gospodarcza cyberprzestępczość e-commerce split payment

Fiskus porządkuje handel w internecie. Ustawa ukróci unikanie podatków z e-commerce

Resort finansów kończy prace nad projektem ustawy umożliwiającej kontrolę obrotów e-commerce. Celem regulacji jest wyłapanie nieopodatkowanych wpływów i ściągnięcie pieniędzy do kasy państwa - pisze "Puls Biznesu". Dokument ma być przyjęty przez Radę Ministrów najpóźniej do końca roku.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA handel internetowy handel e-commerce e-sklep Ministerstwo Finansów podatki firma biznes POLSKA społeczeństwo

OLX z zarzutami Prezesa UOKiK. Użytkownicy sygnalizowali stosowanie nieuczciwych praktyk

Wprowadzające konsumentów w błąd sortowanie ofert w serwisie oraz iluzoryczna ochrona kupujących w ramach "Pakietu ochronnego" - to tylko niektóre praktyki zakwestionowane przez Prezesa UOKiK, który postawił zarzuty popularnej platformie sprzedażowej OLX.pl. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów grozi kara do 10 proc. obrotu.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA e-commerce handel online handel internetowy UOKiK konsument ceny

Czy Polacy preferują zakupy przez internet, zamiast sklepów stacjonarnych? Znamy wyniki badania na ten temat

Po pandemii Polacy wrócili do sklepów stacjonarnych. W marcu 2021 r. 43 proc. badanych deklarowało, że odwiedza je rzadziej, a maju 2022 roku ten odsetek spadł do 20 proc. - wynika z analizy EY. Zakupy stacjonarne nadal cieszą się większą popularnością niż internetowe.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA sklep internetowy handel konsument sklep e-commerce finanse cyberbezpieczeństwo

Czy internetowy sklep z węglem PGG jest skutecznie chroniony przed oszustami? Wiemy, jak się przed nimi bronić

Od początku tego roku sklep internetowy Polskiej Grupy Górniczej (PGG) obsłużył ponad 152 tys. klientów, do których trafiło 603 tys. ton węgla w cenie producenta - poinformowała spółka. Gdy we wtorki i czwartki rozpoczynają się sesje zakupowe, e-sklep odwiedza nawet 650 tys. internautów.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA Polska Grupa Górnicza e-sklep węgiel e-commerce górnictwo

Cyfrowe portfele wejdą do "kanonu" płatności? Nowe badania mogą to sugerować

Rośnie zaufanie Polaków do portfeli cyfrowych. Podczas e-zakupów z równego rodzaju narzędzi cyfrowych korzysta 29 proc. klientów. Od poprzedniego badania w 2020 roku poczucie bezpieczeństwa przy płatności tą metodą wzrosło o 15 proc. - wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA finanse osobiste płatności bezgotówkowe płatności internetowe cyfryzacja e-commerce zakupy online

Kupujemy online na potęgę, ale nie zawsze dbamy o bezpieczeństwo. Nowe badania pokazują nasze zachowania

65 proc. Polaków przed e-zakupami sprawdza opinie o sklepie, 58 proc. porównuje ceny wybranego produktu, a 41 proc. sprawdza warunki zwrotu i reklamacji. Z badania "Bezpieczni na e-zakupach 2022" wynika ponadto, że ponad 80 proc. Polaków, z każdej grupy wiekowej, kupowało w zeszłym roku w internecie.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA e-commerce e-handel zakupy online badania badania rynku