X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Jak zabezpieczyć e-maile przed fałszerstwem?

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2013 12:00
Kiedy niemal 50 lat temu wymyślano pocztę elektroniczną, nie zastanawiano się nad jej bezpieczeństwem. Mimo że dzisiaj istnieje szereg technik pozwalających na fałszowanie e-maili, w Polsce korespondencja elektroniczna jest na tyle wiążąca, że może zostać użyta jako dowód sądowy. Warto zabezpieczyć swoją pocztę, aby adresaci mogli obdarzyć ją pełnym zaufaniem.
Jak zabezpieczyć e-maile przed fałszerstwem?
Foto: glowimages.com

Bezpieczeństwo korespondencji elektronicznej jest zagadnieniem szczególnie ważnym w obszarze biznesowym czy działalności publicznej. O potrzebie weryfikacji tożsamości osób identyfikujących się danym adresem wiedzą także uczestnicy popularnych na zachodzie spotkań „key signing party”. Ideą przyjęć jest możliwość fizycznego spotkania partnerów korespondencji i podpisania ich klucza kryptograficznego. Nie zawsze jednak takie spotkania są możliwe.

Wedle pierwotnego założenia e-maile wciąż są wysyłane z serwera do serwera jako czysty, nieszyfrowany tekst. W przeciwieństwie do innych sposobów komunikacji w Internecie (jak np. Skype czy sieci społecznościowe) w przypadku poczty elektronicznej nie istnieją scentralizowane serwery kontrolujące dostawę poczty i zarządzające nią. Brak kontroli może powodować problemy z bezpieczeństwem, takie jak e-mail spoofing. Istnieją strony internetowe umożliwiające w kilka sekund wysłanie wiadomości podszywającej się pod kogokolwiek, np. Baracka Obamę czy… bank.

Zaufane e-maile podpisane certyfikatem ID

Wysoki poziom bezpieczeństwa poczty elektronicznej zapewnia szyfrowanie wiadomości oraz cyfrowe podpisywanie. Aby zabezpieczyć i uwiarygodnić swoje wiadomości e-mail, warto zainwestować w certyfikat ID, czyli swego rodzaju „elektroniczny dokument tożsamości”. Na certyfikat ID składa się zbiór określonych danych identyfikacyjnych, które zostały poświadczone przez zaufaną trzecią stronę (ośrodek certyfikacyjny). Przeznaczeniem certyfikatów ID jest podpisywanie i szyfrowanie zarówno korespondencji elektronicznej (listów e-mail), jak również plików. Te pochodzące od popularnych dostawców (ośrodków certyfikacyjnych) są uznawane jako zaufane przez większość programów pocztowych, przeglądarek i aplikacji oraz systemów operacyjnych. Pozwalają na bezpieczne prowadzenie korespondencji elektronicznej oraz skuteczną ochronę przed przechwyceniem, przeczytaniem lub sfałszowaniem wiadomości, dokumentów elektronicznych oraz plików.

Zazwyczaj certyfikaty ID dzięki dość prostej procedurze są wydawane w ciągu 15 minut od pozytywnej weryfikacji, która odbywa się na podstawie wskazanego adresu e-mail. Po całym procesie użytkownik jest wyposażony w narzędzie skutecznie zabezpieczające wiarygodność korespondencji elektronicznej, a koszt takiego rozwiązania to niecałe 40 zł za rok – mówi Mariusz Janczak, Koordynator ds. Marketingu Produktowego Unizeto Technologies.

Co gwarantuje certyfikat ID dla poczty e-mail?

  • Cyfrowy podpis autoryzuje wiadomości – odbiorca ma pewność, że e-mail pochodzi od zaufanego nadawcy.
  • Szyfrowanie zapewnia poufność – nikt poza zamierzonym odbiorcą nie będzie mógł przeczytać wiadomości.
  • Cyfrowy podpis zapewnia także integralność – czyli ochronę danych oraz dokumentów elektronicznych przed zmianą.



autor: Robert Kamiński