Nowe Technologie

Polski sektor MŚP lubi markowe IT

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2013 12:00
Przeprowadzone na zlecenie Microsoft badania Ipsos MORI pokazują, że polskie firmy MŚP chętnie sięgają po markowe rozwiązania IT i zależy im na korzystaniu z najnowszych dostępnych wersji technologii.
Polski sektor MŚP lubi markowe IT
Foto: glowimages.com

Według badania, 46% małych i średnich firm w Polsce przywiązuje wagę do rozpoznawalności marki dostawcy przy wyborze oprogramowania i usług IT, a tylko 22% nie bierze tego pod uwagę. Co więcej, jedynie 24% MŚP zaufałoby darmowemu oprogramowaniu w kluczowych dla firmy obszarach.

  • Respondenci badania wskazali również, że w przypadku decyzji o wdrożeniu cloud computing liczy się dla nich korzystanie z najnowszych wersji wykorzystywanych rozwiązań – twierdzi tak 54% ogółem i 68% spośród firm już korzystających z chmury.

„Na zaufanie przedsiębiorców do znanych dostawców wpływa długoletnie doświadczenie, wsparcie oraz szeroko pojęta kompatybilność oferowanych rozwiązań. Rośnie też zapotrzebowanie na najnowsze rozwiązania, ponieważ przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi korzyści, jakie mogą osiągać dzięki optymalnemu wykorzystaniu narzędzi i usług IT. Po darmowe oprogramowanie często sięgają firmy, które chcą za wszelką cenę zredukować koszty, często jednak jest to mało efektywna strategia i skutkuje niekiedy większymi kosztami ukrytymi na przestrzeni czasu” – powiedział Piotr Chrobot, dyrektor działu Small & Medium Business Solutions and Partners, Microsoft.

Dane z badania znajdują potwierdzenie w doświadczeniach polskich przedsiębiorców:

„Poszukiwaliśmy systemu, który posiadałby wszystkie funkcjonalności, na których nam zależało. Musiał również pochodzić od jednego dostawcy. Kluczowe było również zagwarantowanie pewności działania rozwiązania na poziomie bliskim 100%. W celu usprawnienia naszej działalności zainwestowaliśmy w nowe technologie, pozwalające zwiększyć efektywność pracy trenerów. Pakiet Microsoft Office 365 oferuje nowe formy komunikacji, co jest dla nas bardzo istotne, ponieważ codziennie realizujemy szkolenia i nasi pracownicy muszą pozostawać ze sobą w stałym kontakcie, aby szkolenie zakończyło się sukcesem.”   - powiedziała Natalia Kaczmarek, właściciel firmy Aberos orgaznizującej szkolenia dla kadry kierowniczej i menedżerskiej

 



autor: Cezary Tchorek-Helm/Microsoft

Czytaj także

Microsoft: MŚP korzysta masowo z chmury

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2013 12:13
Z nowego badania, przeprowadzonego na zlecenie Microsoft przez Ipsos MORI wśród małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w Europie wynika, że średni poziom wykorzystania cloud computing wśród MŚP w Europie Środkowo Wschodniej* (w tym w Polsce) jest znacznie wyższy niż w Europie Zachodniej. Badanie pokazuje również, że młode firmy** zdecydowanie bardziej optymistycznie patrzą w swoją najbliższą przyszłość.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Microsoft i PwC zawierają strategiczne porozumienie

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2013 14:00
Microsoft Corp. oraz firma doradcza PwC (dawniej PricewaterhouseCoopers) poinformowały o zawarciu strategicznego porozumienia, którego celem jest wsparcie firm zaangażowanych w transformacyjne projekty wykorzystujące technologie Microsoft.
rozwiń zwiń