Polskie Radio
Section05
PwC

Sektor mediów, reklamy i rozrywki w dobie pandemii. Jest raport dot. strat i zysków

Przychody polskiego sektora mediów i rozrywki zmniejszą się w 2020 r. w porównaniu z poprzednim rokiem o 560 mln dol. tj. o 5,4 proc. Najbardziej ucierpią kina i prasa. Jednocześnie rośnie znaczenie i przychody reklamowe w internecie, wynika z raportu PwC "Entertainment & Media Outlook 2020 - 2024".
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA reklama internet media finanse PwC koronawirus Koronawirus w Polsce

To był słaby rok pod względem debiutów giełdowych

Miniony rok na europejskich giełdach upłynął pod znakiem spadku liczby debiutów. Najlepiej wypadła giełda w Londynie i we Frankfurcie. W Warszawie było zaledwie 20 ofert, których wartość wyniosła 81 mln euro. To najsłabszy pod względem aktywności okres na GPW od 2003 roku – wynika z najnowszego raportu „IPO Watch Europe” przygotowanego przez firmę doradczą PwC.
Zobacz więcej na temat:  giełda papierów wartościowych Giełda PwC

Najmniej debiutów na GPW od 2003 roku

Wartość pierwotnych ofert publicznych (Initial Public Offering, IPO) przeprowadzonych na europejskich giełdach w trzecim kwartale 2018 roku wyniosła 3,9 mld euro – to spadek o 53% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (8,3 mld euro). Niemal połowa debiutów i środków pozyskanych z  IPO przypadła na giełdę w Londynie. W Warszawie w minionym kwartale odnotowano jedynie 4 oferty o łącznej wartości 8 mln euro – wynika z najnowszego raportu „IPO Watch Europe” przygotowanego przez PwC.
Zobacz więcej na temat:  giełda papierów wartościowych PwC Europa Giełda

GPW od roku bez dużego międzynarodowego debiutu

Wartość pierwotnych ofert publicznych (Initial Public Offering, IPO) przeprowadzonych na europejskich giełdach w II kwartale 2018 r. wyniosła 9,3 mld euro – to spadek aż o 43 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (16,2 mld euro). Na giełdzie w Warszawie w minionym kwartale odnotowano 10 ofert o łącznej wartości 43 mln euro – wynika z najnowszego raportu „IPO Watch Europe” przygotowanego przez firmę doradczą PwC.
Zobacz więcej na temat:  giełda papierów wartościowych PwC debiuty giełdowe

Mobilność kluczem do reklamy w mediach

Wg opublikowanego dzisiaj 15. raportu firmy PwC Global Entertainment and Media Outlook 2014-2018 globalny rynek mediów i rozrywki w najbliższych 5 latach będzie rósł w tempie 5% rocznie, osiągając w 2018 r. wartość 2,2 bln USD. Wartość rynku mediów i rozrywki w Polsce wyniesie w 2018 r. 12,6 mld USD. Motorem reklamy będzie Internet i urządzenia mobilne.
Zobacz więcej na temat:  internet mobilna mobilność PwC raport rynek reklamy w Polsce