Badanie ujawnia również, że przytłaczająca większość liderów  biznesowych (83 proc.) uważa, że dyrektorzy ds. IT (CIO) posiadają  odpowiednie środki, aby przeprowadzić cyfrową transformację, ale nie  mają jeszcze wystarczających uprawnień, aby móc wpłynąć na kluczowe  działania rozwojowe.
- Badanie ujawnia, że jeśli tylko CIO zostaną upoważnieni przez firmę,  istnieje wyraźna szansa, że zwiększą swój udział w kształtowaniu  strategii cyfrowej. Trzy kluczowe atrybuty dobrego CIO wg ankietowanych  to: 1) doświadczenie marketingowe, 2) wiedza i doświadczenie w zakresie  technologii, 3) wiedza na temat optymalizacji procesów biznesowych. Do  tej pory, niewielu respondentów przyznało, że CIO był uprawniony do  zmiany elementów strategii cyfrowej, takich jak zaangażowanie  pracowników (tylko 13 proc.) i łańcuch dostaw (tylko 14 proc.).
- Obecnie, cyfrowa transformacja jest przeprowadzana przede wszystkim  przez CTO lub CIO (43 proc.), a następnie CEO (30 proc.). Jednakże,  jeśli spojrzymy tylko na CIO, odgrywają oni wiodącą rolę w tym zakresie  tylko w 21 proc. organizacji. Ponadto, mniej niż połowa liderów  biznesowych biorących udział w badaniu przyznała, że ma w zarządzie CIO  (46 proc.).
Ian Winham, CIO i CFO w Ricoh Europe mówi: „Wyniki badania  ukazują, że większość firm wciąż funkcjonuje w cyfrowym średniowieczu i  że jeszcze nie są przygotowane na cyfrową transformację. W czasach, w  których jest coraz więcej zmian technologicznych, aby utrzymać przewagę  konkurencyjną firmy powinny mieć możliwość szybkiej adaptacji do nowych  wymagań klientów i warunków ekonomicznych. Aby sprostać wyzwaniom  związanym z tymi zmianami, dyrektorzy ds. IT nie powinni być traktowani  jedynie jako wsparcie, ale powinni mieć większy wpływ na modele  biznesowe, interakcje z klientami i produktywność pracowników.