X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Polskie firmy hostingowe nie spełniają 4 kryteriów

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2013 09:57
Na rynku można znaleźć szereg firm hostingowych oferujących zbliżone do siebie oferty, zarówno pod kątem ceny, jak i zakresu usług. Przedsiębiorca, który decyduje się na jedną z nich zwykle pod uwagę bierze rozpoznawalność danej marki, cenę oraz rekomendacje ze strony niezależnych podmiotów.
Polskie firmy hostingowe nie spełniają 4 kryteriów
Foto: glowimages.com

Takie poręczenie może stanowić certyfikat jakości, jak na przykład wyróżnienie przyznawane przez operatora transakcji internetowych Płatności Online „Polecamy ten hosting”. O zdobycie i późniejsze utrzymanie certyfikatu mogą ubiegać się te firmy, które spełnią szereg założonych kryteriów, formułowanych zarówno pod kątem zaplecza technicznego, jak i jakości obsługi klienta.

Czy tego typu certyfikaty mogą być pomocne dla użytkowników hostingu? Na pewno tak, bo stanowią sygnał, że mamy do czynienia z firmą dobrą, sprawdzoną i polecaną. Mimo że dziś widoczność w sieci to podstawa, a oferty na rynku bardzo konkurencyjne – hosting hostingowi nadal nierówny. Co więcej – również opinie w sieci bywają nie do końca pomocne, bo każda opiniująca osoba kieruje się własnymi, indywidualnymi kryteriami.

Zgodnie z ideą programu Płatności Online „Polecamy ten hosting”, firmy otrzymujące certyfikat posiadają zaplecze umożliwiające dostarczanie usług hostingowych w sposób ciągły i nieprzerwany.

Wśród aspektów branych pod uwagę przy analizie firm hostingowych znajdują się m.in. czas reakcji na zgłoszenia dokonywane w Biurze Obsługi Klienta oraz jakość udzielonej przez konsultanta odpowiedzi. Kryteria faktycznie podstawowe, choć niezwykle ważne w przypadku operatorów hostingu, gdzie główny kontakt klienta z doradcami odbywa się albo poprzez infolinię, albo formularz elektroniczny.

Obok aspektów obsługowych, organizatorzy biorą pod lupę także warunki techniczne, którymi dysponuje operator, a które są istotne z punktu widzenia przedsiębiorcy prowadzącego e-biznes. Dotyczą one przede wszystkim odpowiedniej konfiguracji środowiska PHP oraz baz danych MySQL. Ich poprawne działanie gwarantuje nieprzerwaną ciągłość strony www, a także chroni przedsiębiorcę przed ryzykiem ataków z zewnątrz, mogących doprowadzić do utraty lub wycieku danych przechowywanych na stronie firmowej.

Podstawowe błędy polskich firm hostingowych

Jak pokazują dane udostępnione przez Płatności Online, główne problemy, które dotykają polskie firmy hostingowe związane są zarówno z aspektami czysto komunikacyjnymi, jak i technicznymi. Nie są one bardzo poważne, jednak zaniedbane mogą znacznie obniżyć komfort odczuwany przez klientów, szczególnie w czasie nieprzewidzianych sytuacji lub konieczności szybkiego kontaktu z operatorem. To m.in.:

  • brak możliwości wysłania wiadomości ze strony firmy hostingowej ze względu na przepełnione skrzynki odbiorcze, niedziałający formularz czy brak prawidłowej walidacji adresu e-mail
  • brak możliwości zarejestrowania pakietu hostingowego przez stronę www
  • brak biblioteki cURL w interpreterze PHP
  • problemy z wgraniem plików przez FTP

Pamiętajmy, że duża rozpoznawalność danej firmy nie musi wcale oznaczać, że jest to podmiot sprawdzony czy warty współpracy. Zanim wybierzemy operatora hostingu, zapoznajmy się z wieloma ofertami sprawdzając, które z nich są polecane tylko z nazwy, a które – za faktyczne dokonania.



autor: Mariola Czapkiewicz

Zobacz więcej na temat: firma hosting internet

Czytaj także

Na co zwraca się uwagę wybierając hosting dla firmy?

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2013 12:29
Czy sugerujemy się tylko cenami, czy przywiązujemy wagę także do innych aspektów, jak gwarancje niezawodności usług, jakość oferowanej obsługi oraz rekomendacje wyrażone przyznanymi wyróżnieniami?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jaki wybrać hosting

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2013 11:33
Dobór właściwego hostingu ma duży wpływ na to, jak nasz biznes będzie postrzegany w sieci i odbierany przez potencjalnych klientów. Przed podjęciem decyzji niezbędne jest poznanie wymagań naszego przedsięwzięcia i możliwości poszczególnych usług.
rozwiń zwiń