Nowe Technologie

Warto inwestować we własne marki

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2013 11:31
W 1. półroczu 2013 ASBIS zwiększył przychody o 21,95% do 908,478 mln USD. Rentowność wzrosła na wszystkich poziomach dzięki najwyższej w historii sprzedaży marek własnych, która wyniosła ponad 178,379 mln USD i przekroczyła już wartość sprzedaży marek własnych z 2012.
smartfon Prestigio
smartfon Prestigio

Zysk brutto wzrósł o 40,54% do 51,848 mln USD z 36,892 mln USD w I półroczu 2012 roku. EBITDA wzrosła o 82,49% do 14,664 mln USD w I półroczu 2013 r. z 8,036 mln USD w analogicznym okresie ubiegłego roku. W rezultacie zysk netto przypisany właścicielom podmiotu dominującego wzrósł w I półroczu 2013 roku o 84,12% do 4,699 mln USD z 2,552 mln USD w I półroczu 2012 roku. Jednocześnie Spółka istotnie poprawiła zarządzanie przepływami pieniężnymi, pomimo dużych inwestycji w nowe, wysokomarżowe linie produktowe.

Prognoza na cały 2013

ASBIS prognozuje, że w 2013 roku osiągnie przychody w wysokości pomiędzy 1,85 mld USD a 1,95 mld USD oraz zysk netto po opodatkowaniu w wysokości pomiędzy 11,0 mln USD a 12,5 mln USD.

Struktura sprzedaży

Najważniejszym wydarzeniem I półrocza 2013 r. był mocny wzrost sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej, który pozwolił temu regionowi uzyskać pierwszą pozycję w geograficznej strukturze przychodów ASBIS. Było to możliwe dzięki mocnemu wzrostowi sprzedaży marek własnych oraz smartfonów w Europie Środkowo-Wschodniej, podczas gdy przychody w krajach byłego ZSRR były nieco wyższe niż w porównywalnym okresie 2012 roku.

  • Przychody ze sprzedaży tabletów wzrosły o 293,44% do 137.494 USD z 34.946 USD
    w analogicznym okresie 2012 roku – głównie dzięki znacznie wyższej sprzedaży jednostkowej.
  • Przychody ze sprzedaży smartfonów wzrosły o 353,42% do 192.895 USD z 42.542 USD
    w analogicznym okresie 2012 roku – głównie dzięki znacznie wyższej sprzedaży jednostkowej.
  • Przychody ze sprzedaży marek własnych ustanowiły kolejny historyczny rekord i wzrosły do poziomu 178.379 USD w porównaniu do 47.211 USD w I półroczu 2012 roku. Udział marek własnych w przychodach ogółem w I półroczu 2013 r. wyniósł 19,63% w porównaniu do 6,34% w analogicznym okresie ubiegłego roku.

“Wyraźnie potwierdza to fakt, iż szeroki zasięg geograficzny naszej działalności, mocne portfolio produktowe oraz inwestycje w rozwój marek własnych pozwoliły nam skorzystać
z pozytywnych zmian na niektórych rynkach. W naszej opinii, zwiększenie udziału Europy Środkowo-Wschodniej w przychodach ogółem do 37,09% w II kw. 2013
r. oraz do 37,58% w I półroczu 2013 r. w porównaniu do 34,81% w II kw. 2012 r. oraz do 33,53% w I półroczu 2012 r. – zwiększa bezpieczeństwo Spółki, ponieważ nasza zależność od jednego dużego regionu maleje. Dlatego zamierzamy wspierać ten trend w przyszłości" – komentuje Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.



autor: Cezary Tchorek-Helm

Zobacz więcej na temat: Asbis firma sprzedaż
Czytaj także

Big Data i retargeting napędzają sprzedaż w Internecie

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2013 06:03
Obecnie ludzkość potrafi wygenerować w ciągu 2 dni tyle informacji, ile wytworzyła od początków cywilizacji do 2003 roku. Tak duża ilość danych powoduje, że w USA już 24 proc. firm gromadzi „big data”, by po dokonaniu szczegółowej analizy, poznać wzorce zachowań swoich klientów. Dzięki temu mogą one lepiej dopasowywać przekazy marketingowe do ich potrzeb.
rozwiń zwiń