X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Big Data i retargeting napędzają sprzedaż w Internecie

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2013 06:03
Obecnie ludzkość potrafi wygenerować w ciągu 2 dni tyle informacji, ile wytworzyła od początków cywilizacji do 2003 roku. Tak duża ilość danych powoduje, że w USA już 24 proc. firm gromadzi „big data”, by po dokonaniu szczegółowej analizy, poznać wzorce zachowań swoich klientów. Dzięki temu mogą one lepiej dopasowywać przekazy marketingowe do ich potrzeb.
Big Data i retargeting napędzają sprzedaż w Internecie

Wykorzystując dodatkowo retargeting, firmy kierują reklamy wyłącznie do zainteresowanych użytkowników, generując przy tym większą sprzedaż. Szacuje się, że już 25 proc. kampanii reklamowych na świecie jest realizowanych właśnie w tym modelu.

Duże zbiory danych

Już dziś firmy dysponują ogromnymi zbiorami danych liczonymi w setkach, a nawet w tysiącach terabajtów na temat swoich klientów i ich poczynań. Tak duża ilość informacji jest kopalnią cennej wiedzy, która po dokonaniu szczegółowej analizy, może pomóc dokładniej określać grupy docelowe kampanii reklamowych. Tak zwane „big data” są więc nieocenione w przygotowaniu spersonalizowanych przekazów marketingowych, np. przy wykorzystaniu reklamy podążającej za klientem - retargetingu.

Kreacje reklamowe w tym modelu są wyświetlane wyłącznie tym użytkownikom, którzy w jakiś sposób zetknęli się wcześniej z danym produktem w sieci. Mogli np. przeglądać informacje o nim na stronie producenta lub chcieli go kupić w sklepie internetowym, lecz z jakiegoś powodu ostatecznie zrezygnowali. Retargeting może  dodatkowo wykorzystać potencjał big data – mówi Tomasz Karolak, country manager w sieci reklamy efektywnościowej zanox

Takie dane w połączeniu z informacjami agregowanymi w firmowych systemach CRM (ang. system do zarządzania relacjami z klientami), mogą znacząco zwiększyć precyzję dotarcia do klienta i dostarczenia mu jedynie treści reklamowych, które są zgodne z jego zainteresowaniami. Jest to niepowtarzalna okazja zarówno dla reklamodawców, jak i sieci reklamowych, gdyż ilość danych, które będzie można pozyskać na potrzeby targetowania przekazów reklamowych, będzie się dynamicznie zwiększać.

Urządzenia mobilne źródłem cennych informacji

Smartfony i tablety są również ważne dla reklamodawców. Wraz z ich ekspansją pojawiła się jednak konieczność znalezienia nowych sposobów analizy danych. Jest to spowodowane zmieniającymi się nawykami konsumentów, którzy nie korzystają już wyłącznie z komputerów stacjonarnych do robienia zakupów, ale coraz częściej również z urządzeń mobilnych.

Smartfony i tablety powoli stają się ważnym ogniwem łańcucha zakupowego, gdyż coraz częściej za ich pomocą klienci przeglądają oferty, a nawet kupują towary. To natomiast oznacza konieczność wdrożenia rozwiązań, które nie wykorzystują cookies do zbierania informacji o użytkowniku – mówi Maciej Sawa, dyrektor zarządzający w myThings. - Oczywiście, równolegle będzie rozwijana nowa generacja „ciasteczek”, które będą skuteczniej agregowały dane – dodaje Maciej Sawa.

Potrzebne są też wydajne systemy analizy takich danych, które pozwolą na powiązanie czynności wykonywanych na różnych urządzeniach przez jednego klienta. Dzięki temu możliwe będzie lepsze dopasowanie przekazu reklamowego do jego potrzeb, np. z wykorzystaniem retargetingu.

 

Retargeting w e-commerce

„Reklama podążająca za klientem” jest coraz chętniej wykorzystywana przez sklepy internetowe. ­– Retargeting stał się wręcz obowiązkowym narzędziem dla e-sklepów na całym świecie. W krajach, gdzie zadomowił się na dobre kwoty przeznaczane na reklamę w tym modelu stanowią nawet 25 proc. całości wydatków na promocję w internecie - mówi Maciej Sawa z myThings. Skuteczność tego rozwiązania doceniają również firmy działające na terenie Polski. – Dzięki modelowi retargetingowemu kampania dociera do potencjalnych klientów, którzy już wcześniej poszukiwali informacji na temat danego produktu. Tak jest np. w przypadku sklepu internetowego marki Douglas, który znacząco poprawił współczynniki konwersji na sprzedaż – mówi Monika Zbychorska z NonStopConsulting.

Dlaczego retargeting?

Skuteczność retargetingu potwierdzają wyniki wielu badań. Badanie comScore pokazało, że model ten spowodował największy wzrost zaangażowania klientów, w stosunku do innych sposobów określania grup docelowych. Jest to spowodowane tym, że przekaz reklamowy trafia jedynie do faktycznie zainteresowanych nim odbiorców. Koszty takich działań nie są wcale wyższe od tradycyjnych reklam. Co więcej, według agencji NonStopConsulting kampanie są zawsze precyzyjnie kierowane do określonej grupy celu. W związku z czym konwersja jest dużo wyższa, niż w przypadku kampanii kierowanych do szerszej grupy docelowej, która niekoniecznie musi być zainteresowana reklamowanym produktem.

Skuteczna analiza dużej ilości danych generowanych przez użytkowników nie tylko pozwala precyzyjnie określać odbiorców przekazów reklamowych, ale też wpływa na zmniejszenie kosztów kampanii. W dobie spadku skuteczności tradycyjnych form promocji w sieci, firmy coraz częściej będą sięgały do własnych zbiorów danych na temat klientów, by poznać i zrozumieć ich zachowania.



autor: Mariola Czapkiewicz

Czytaj także

Turystyczne Big Data

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2013 13:18
Jak wynika z niezależnego, globalnego raportu opublikowanego w dniu dzisiejszym, Big Data ma ogromny potencjał pozwalający na przekształcenie sposobu świadczenia usług przez firmy z branży turystycznej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Big Data dla każdego

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2013 10:00
Według ostatnich badań firmy Gartner, 42 procent liderów IT zainwestowało już w technologię Big Data lub planuje to zrobić w ciągu najbliższego roku.
rozwiń zwiń