X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Niełatwo skorzystać z Big Data

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2013 05:01
Nietrafione analizy danych organizacji wywierają znaczący wpływ na przychody, twierdzi ponad jedna trzecia (34 proc.) specjalistów finansowych uczestniczących w globalnej ankiecie prowadzonej przez CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) i AICPA (American Institute of Certified Public Accountants).
Niełatwo skorzystać z Big Data
Foto: materiały prasowe

Międzynarodowe badanie 2 tys. finansistów posiadających tytuł CGMA, w tym pracujących na szczeblu dyrektora generalnego i finansowego, ujawniło, że 86 proc. firm i organizacji nie daje sobie rady z przetworzeniem coraz większych ilości danych na wartościowe informacje, co ma dla nich negatywne konsekwencje. Ponadto, niemal połowa (44 proc.) respondentów stwierdziła, że ich organizacje nie posiadają wystarczających narzędzi technicznych, które umożliwiłyby zrozumienie nowych trendów oddziałujących na przedsiębiorstwo. Zaledwie 53 proc. badanych inwestuje w nabywanie umiejętności pozwalających na czerpanie korzyści wynikających z dostępności danych.

Badanie nastrojów konsumenckich, optymalizacja łańcucha dostaw czy wykrywanie oszustw jest możliwe dzięki trafnej analizie Big Data w biznesie. Trzy najważniejsze powody, dla których organizacje nie decydują się na wprowadzenie nowych albo ulepszonych praktyk analizy Big Data to koszty, niedocenianie wartości takich analiz i brak czasu – mówi Jakub Bejnarowicz, Dyrektor CIMA w Polsce.

  • Wyniki ankiety stoją w wyraźnej sprzeczności z przewidywaniami dotyczącymi roli Big Data w przyszłości: 87 proc. respondentów twierdzi, że w ciągu najbliższej dekady duże ilości danych i lepsze metody ich analizy zmienią sposób prowadzenia biznesu, podczas gdy 86 proc. pytanych uznało, że ci, którzy nie nauczą się korzystać z technologii Big Data, przed końcem tego okresu utracą przewagę konkurencyjną.
  • Największą barierą uniemożliwiającą organizacjom użyteczne wykorzystanie pozyskiwanych danych, stanowią trudności w zestawieniu danych z poszczególnych baz i silosów danych (62 proc.). Także brak dbałości o pozyskiwanie wiarygodnych danych dobrej jakości (51 proc.), problemy ze zrozumieniem danych niefinansowych (46 proc.) oraz kłopoty z wykorzystaniem wniosków z analizy danych w celu poprawy wyników biznesu (43 proc.) to zdaniem uczestników ankiety największe problemy związane z wykorzystaniem analizy olbrzymich ilości danych.



autor: materiały prasowe

Czytaj także

Big Data: duży potencjał, duże wyzwanie

Ostatnia aktualizacja: 04.07.2013 11:53
78 procent polskich menedżerów IT uważa, że Big Data będzie głównym elementem strategii ich firm w ciągu najbliższych 5 lat. Takie wnioski przynosi najnowsze badanie firmy Cisco.
rozwiń zwiń