X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Section50
Section00
Fragment okładki albumu Portrait With Firewood, Djrum
Fragment okładki albumu "Portrait With Firewood", Djrum, foto: Mat. prasowe
06.11.2018

5 kawałków, które znaleźliśmy za Ciebie. #3

Kolejna porcja muzycznych odkryć.

Drugi solowy album tego brytyjskiego producenta to fuzja gatunków muzyki elektronicznej - m. in. drum & bass, techno, dubstep, downtempo - podszyta artystycznymi inspiracjami twórczością performerki Mariny Abramović. Tworząc, Felix Manuel postanowił częściowo zrezygnować z kojarzonego z nim samplingu, na rzecz rozbudowanego instrumentarium. Po raz pierwszy zaprezentował fanom efekty swojego jazzowego wykształcenia, nagrywając  partie grane pianinia. Miejscami usłyszymy też wiolonczelistkę Zosię Jagodzinską. Album oferuje szeroki wachlarz emocji, do odczytania których najlepiej zagospodarować sobie wolną chwilę, ulubiony sprzęt grający i odrobinę uwagi.


Formacja powstała z inicjatywy artystek związanych z projektem R.U.T.A., tworzącym na pograniczu folku i hardcore punka. Pochwalone manifestują swoje feministyczne poglądy w tekstach inspirowanych ludowymi piosenkami. Połączenie to działa zaskakująco i wydobywa z naiwnych pierwowzorów agresywny obraz patriarchatu. Głosu frontmenki i wokalistki nie sposób przypisać do kogoś innego. Jego właścicielką jest Dominika Domczyk, która pod pseudonimem Nika występowała w warszawskiej formacji hardcore punk - Post Regiment. Płyta Czarny War obfituje w dźwięki regionalnych instrumentów takich jak płocka fidel, biłgorajska suka i perski saz. Choć na samym albumie usłyszymy pełne folkowe instrumentarium, zespół ograniczył swój skład koncertowy do trzech członkiń. W tej odsłonie element folkowy odczuwalny jest jedynie w warstwie tekstowej, a całość nabiera jeszcze bardziej punkowego stylu.


Kolejna muzyczna hybryda w dzisiejszym zestawieniu, która w czerwcu bieżącego roku, głosem społeczności portalu Rate Your Music zyskała status odrębnego gatunku muzycznego. Mowa tu o Deconstructed Club. W tej stylistyce tworzą Amnesia Scanner - dwóch Finów, których twórczą bazą jest kojarzony z technicznym brzmieniem Berlin. Poza produkcją muzyczną, duet angażuje się artystycznie, dzięki temu ich twórczość znaleźć można zarówno w przestrzeni klubowej jak i galeryjnej. Na początku września ukazał się ich debiutancki album Another Life. Odsłuchując kompozycji AS konfrontujemy nasze zmysły z wizją artystów mieszających popowe struktury z ekstremalnie podrasowanymi elektronicznymi środkami muzycznego wyrazu.


Na potrzebę kolejnego akapitu z pewnością można by spreparować definicję nieuchwytnej stylistyki Gaika Tavaresa. Sam zainteresowany określił swoje dancehallowo industrialne brzmienie jako “ghettofuturism”, być może trafnie. Osobiście nie czuję potrzeby etykietowania powyższej twórczości, przychylam się też do respektowania kapitalików w zapisie pseudonimu GAIKA (od czego zręcznie wymigały się niektóre serwisy streamingowe). Wielkie litery, bo i rzecz jest duża - doskonale wypełnia w mojej głowie lukę po przaśnym choć wybitnie energetyzującym dancehallu, który bezbłędnie koresponduje z uwielbieniem do brytyjskiej elektroniki i dekonstrukcją klubowych brzmienień. Wydawnictwo ukazało się pod szyldem osławionej wytwórni Warp.


Brzydkie (białe) kaczątko wprost z osławionego Long Beach w Kalifornii. Przekorne to ptaszysko, nie lata za bandziorami, trendy wymija śpiewająco, a na konflikty potrafi machnąć skrzydłem. Wszystkie te cechy posiada trio Uglu Duckling, które w humorystyczny i zdystansowany sposób potrafi przedstawić powagę codziennego życia. Słuchając tej muzyki i oglądając klipy, łatwo można zapomnieć, że czasy ich świetności Ugly Duckling wyznaczał raczej kaliber pistoletowych luf, a nie humorystycznych linijek tekstu. Dobra propozycja na pierwsze jesienne dni, ogrzewająca swoją funkowo-jazzową stylistyką i energią rapujących gagadków. Twórczość panów ze słonecznej Cali to coś o czym warto sobie czasem przypomnieć, ale lepiej nie marzyć o wielkim powrocie.


Arbuzowy R.

sortuj
liczba komentarzy: 0
    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
BLOG - Czwórka - Muzyczny
Section51

O autorach:

Norbert Borzym (Bert)

Autor Kluboteki, audycji z taneczną elektroniką w Czwórce Polskim Radiu, DJ, dziennikarz muzyczny i producent. Występuje w duecie Last Robots oraz pod szyldem Boogie Mafia (razem z Harperem). Obok autorskich nagrań (m.in. "Robot's Friend") jest współautorem remiksów dla m.in. dla Noviki, D4D, Foxa, grup Kamp!, Out of Tune i Plastic. Interesuje się historią starożytnego Rzymu.

Marcin "Harper" Hubert

Jedna z najbardziej opiniotwórczych postaci polskiej sceny klubowej. Niestrudzony muzyczny entuzjasta i poszukiwacz dobrego groove'u, Dziennikarz, DJ, autor licznych kompilacji. W Czwórce prowadzi Funkadelię oraz Basstion. Zna się, wie, i posiada pewnie więcej płyt niż Ty. Podobno ma kontakty z (Boogie) Mafią, ale jest przy tym (Beats) Friendly.

Piotr Truszkowski

Wielbiciel brzmień najróżniejszych, fan metafizycznego dystansu Pilcha i filmów Kevina Smitha. W chwilach wolnych od prawdziwego życia staje się wiecznie początkującym twórcą elektronicznych dźwięków. Swego czasu redaktor polskiej edycji DJ Magazine. W Czwórce, oprócz pisania, zajmuje się wspieraniem działań redakcji muzycznej, które mają na celu dostarczenie Wam najlepszej muzyki w polskim eterze. Piszcie: piotr.truszkowski@polskieradio.pl

Adam Świetlicki

Muzyka towarzyszyła mi od kiedy pamiętam i chociaż "rozsądna" kalkulacja podczas edukacji prowadziła mnie z dala od niej, to szczęśliwy splot wypadków przywiódł mnie do radia. Jestem fanem rapu, klasycznego rocka, dobrego filmu, technologicznych nowinek i piłki nożnej, którą śledzę w każdej wolnej chwili. A, i mam obsesję na punkcie filmowych cytatów, które często, nawet nieświadomie, wplatam w zdania podczas rozmowy.