Nauka

Wybierz rozważnie. Oferty dostawców internetu znacznie różnią się między sobą

Ostatnia aktualizacja: 24.10.2016 18:12
Dotyczy to szczególnie wysokości płaconego abonamentu. Rozpiętość cenowa jest znaczna i zależy od wybranej taryfy. Już nawet przy najmniejszej przepustowości łącza może ona wynieść w skali roku nawet 500 zł.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Glow Image/East News

Internet stał się elementem codziennego życia dla każdego gospodarstwa domowego. Jest czymś tak podstawowym jak prąd czy też woda. Przeważnie klienci w całej Polsce mają do wyboru nie mniej jak 10 dostawców oferujących około 40 różnych taryf.

Polski Instytut Badań Jakości przeanalizował oferty 12 największych firm świadczących usługę dostępu do internetu, które łącznie proponują 45 różnych rodzajów abonamentu.

Wzięto pod uwagę dostawców sygnału w technologii LTE oraz za pomocą stałego łącza. Przeprowadzone analizy uwzględniały parametry taryf, cenę, przejrzystość i warunki ofert. Badanie objęło także telefoniczną oraz mailową obsługę klienta. W teście wykorzystano sto różnych kryteriów i złożony model oceny.

Już dla najmniejszych taryf różnica w abonamencie może wynieść nawet 500 zł rocznie, a przy większych sięga ona już 1000 zł. Dane te pokazują, jak dużo może klient zaoszczędzić zachowując te same parametry łącza.

Przeprowadzony test wskazał także, które biuro obsługi jest najbardziej przyjazne i otwarte na potrzeby klientów, a zatem czego możemy się spodziewać, gdy pojawią się problemy z internetem.

Badanie pokazało najlepsze firmy w poszczególnych kategoriach: Vectra posiada najtańsze taryfy, T-Mobile może pochwalić się najlepszą obsługą klienta, Orange ma najbardziej rozbudowaną ofertę, zaś usługi Inea charakteryzują się najlepszą przejrzystością na rynku.

SZCZEGÓŁOWE WYNIKI ANALIZY>>>

***

Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) jest częścią niemieckiej Consumer Guidance Group, która przeprowadza testy usług i produktów w oparciu o standardy wypracowane w nauce.

PAP, kk

Zobacz więcej na temat: internet technologie
Czytaj także

Badanie NASK: 80 procent nastolatków w Polsce cały czas jest on-line

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2016 16:34
- Korzystają przede wszystkim z urządzeń typu laptop i smartfon - powiedziała dr Agnieszka Wrońska z Nask (Naukowa i akademicka sieć komputerowa).
rozwiń zwiń