X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Dwa Teatry Jury

Jury

Ostatnia aktualizacja: 18.06.2015 08:53
JURORZY XVI FESTIWALU Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry – Sopot 2016”
Audio

Dorota Buchwald Dorota Buchwald fot. Instytut Teatralny

DOROTA BUCHWALD - teatrolog, absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie (1985). Od początku pracy zawodowej zajmuje się teorią i praktyką dokumentowania teatru. Od 2013 roku jest dyrektorem Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, który w 2003 roku współtworzyła, razem z Maciejem Nowakiem, jako rozwinięcie Pracowni Dokumentacji Teatru, działającej przy Związku Artystów Scen Polskich, którą kierowała od 1997 roku.

Od 1995 roku redaktor miesięcznika „Dialog”. Autorka artykułów publikowanych w „Antenie” (1988-1994), „Teatrze”, „Pamiętniku Teatralnym”, „Notatniku Teatralnym”. Uczestniczka i organizatorka konferencji naukowych poświęconych internetowym systemom informacji naukowej i problemom dokumentacji teatralnej. Odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi (1999).


Agnieszka Lipiec-Wróblewska Agnieszka Lipiec-Wróblewska fot. Kasia Chmura-Cegiełkowska

AGNIESZKA LIPIEC-WRÓBLEWSKA – reżyserka teatralna, telewizyjna i radiowa, scenarzystka. Ukończyła Wydział Wiedzy o Teatrze i Wydział Reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej. W trakcie studiów była asystentką Jerzego Grzegorzewskiego. W latach 90. XX w. związana z teatrem Studio (m.in.: Bilard petersburski wg F. Dostojewskiego, Tama i Kolęda Dublińska C. McPhersona) i Teatrem Narodowym w Warszawie (Dawne czasy H. Pintera, Rzeźnia S. Mrożka). W 1999 przenosiła wraz z reżyserami włoskimi Dekalog K. Kieślowskiego i K. Piesiewicza na scenę Teatru w Bolonii. Współpracuje z wieloma teatrami w Polsce (Teatr Stary w Krakowie; Fantom I. Villqista, Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Wojna polsko-ruska wg D. Masłowskiej, Teatr im. Horzycy w Toruniu Dzika kaczka H. Ibsena). Od kilku lat pracuje w Teatrze Dramatycznym w Warszawie (Red J. Logan, Niebezpieczna metoda Ch. Hampton), w Teatrze Warsawy (Wraki LaBute’a, Wenus w futrze D. Ives.). Reżyseruje w Teatrze Telewizji i Teatrze Polskiego Radia, często na podstawie własnych adaptacji tekstów niedramatycznych. W Teatrze Telewizji reżyserowała m.in. Moje pierwsze honorarium na podstawie I. Babla, Mistrz wg R. Rutkowskiego, Portret wenecki wg Herlinga- Grudzińskiego, Kryptonim „Gracz” i Gry operacyjne – na podstawie własnych scenariuszy. W Teatrze Polskiego Radia reżyserowała m.in. Mapę i terytorium wg M. Houellebecqa, Sarabandę wg I. Bergmana, Antylopy wg H. Mankella. Współpracowała z K. Piesiewiczem przy scenariuszach Piekło, Czyściec i trylogii Wiara, Nadzieja, Miłość oraz A. Wajdą przy filmie Katyń. Laureatka wyróżnienia dla Porteretu weneckiego w Konkursie Polskich Sztuk Współczesnych (1999); Grand Prix czyli Wielka Nagroda Publiczności dla spektaklu Tama C. McPhersona z Teatru Studio w Warszawie na 36. Ogólnopolskim Przeglądzie Teatrów Małych Form "Kontrapunkt" w Szczecinie. W 2012 roku otrzymała nagrodę Don Kichot za debiut reżyserski w Teatrze Polskiego Radia (Obłomow wg Iwana Gonczarowa).

Maria Pakulnis Maria Pakulnis fot. Ewa Modestowicz

MARIA PAKULNIS – aktorka filmowa, teatralna i telewizyjna, absolwentka warszawskiej PWST (1980), początkowo związana z Teatrem Dramatycznym w Słupsku, a od 1981 r. z teatrami warszawskimi: Współczesnym, Dramatycznym oraz Ateneum (1989-2010). Laureatka prestiżowych nagród filmowych i teatralnych m.in. na XI Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdańsku za najlepsze drugoplanowe role żeńskie w filmach M. Gronowskiego i J. Zaorskiego (1986), Nagroda im. Z. Cybulskiego za role w filmach: Jezioro Bodeńskie, Zygfryd i Weryfikacja (1987). Stworzyła dziesiątki znakomitych kreacji aktorskich w spektaklach teatru TV, m.in.: wielokrotnie w spektaklach K. Zaleskiego: Mahagonny, Choroba młodości, Łuk Triumfalny, Sprawa Stawrogina, Słowo honoru, K. Langa: Pierwszy września, J. Majewskiego: Siła komiczna, P. Szulkina: Pępowina, T. Kotlarczyk: Wilk stepowy. Od wielu lat współpracuje z Teatrem Polskiego Radia, gdzie zagrała główne i drugoplanowe role w kilkudziesięciu słuchowiskach, m.in. jako Eta w Alfie wg S. Mrożka, Irma w Balkonie J. Geneta, Irena Solska w słuchowisku Ja jestem tobą na podstawie listów I. Solskiej do J. Żuławskiego, Tatiana w Miłości na Krymie wg S. Mrożka, Cathy w Na wchód od Edenu J. Steinbecka, Konstance Collier w Pięknym dziecku wg T. Capote’a, Salomea w Ping-pongu z Salomeą J. Abramowa-Newerly’ego, Matka w Przebudzeniu Z. Mentzla, Żona w Dziewczynie z hotelu Excelsior E. Rylskiego, Ciotka w Białym małżeństwie T. Różewicza, Wanda w Bezdechu A. Barta, Elżbieta w Ryszardzie III wg dramatu W. Shakespeare’a, Karlica w Pukaniu do drzwi R. Wojasińskiego. Laureatka Nagrody Zespołu Teatru Polskiego Radia Wielki Splendor 2013, a w 2014 r. Grand Prix dla najlepszego słuchowiska Królowa i Szekspir za rolę Królowej Elżbiety I. Jurorka XV Festiwalu „Dwa Teatry – Sopot 2015”.

Krzysztof Gordon fot. Wojciech Kusiński

KRZYSZTOF GORDON – aktor teatralny, filmowy, telewizyjny i radiowy, reżyser. Absolwent PWST w Warszawie (1968). Debiutował rolą Laertesa w Hamlecie w reż. K. Brauna w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Lublinie. Od 1970 r. w zespole gdańskiego Teatru Wybrzeże, gdzie stworzył kilkadziesiąt ról pierwszo- i drugoplanowych. Stworzył również wiele kreacji w Teatrze Telewizji, grając w spektaklach w reż. M. Okopińskiego, St. Hebanowskiego, J. Kreczmara, R. Bugajskiego, G. Wiśniewskiego, K. Babickiego. Wystąpił w kilkudziesięciu słuchowiskach, zarówno rozgłośni regionalnych (Radio Gdańsk S.A., Radio Szczecin), jak i Teatru Polskiego Radia, m.in.: Czasu jutrzennego, reż. S. Woroniecki (rola: Jan, 1995), Wyjazd, reż. A. Piszczatowski (rola: Henryk Floris Schopenhauer, 2000), Anioły, reż. A. Piszczatowski (rola: Narrator, 2007), De profundis, reż. S. Woroniecki (rola: Człowiek z wachlarza/Żołnierz, 2008), Rozstrzelana warta honorowa, reż. H. Rozen (rola: Płk Jarosław Okulicz-Kozaryn, 2008), Raport Piłata, reż. J. Kukuła (rola: Szef, 2013), Śmieszny staruszek, reż. J. Kukuła (rola: Staruszek, 2015). W 2002 r. zadebiutował jako reżyser słuchowiska Melisa wg prozy Dariusza Odiji (słuchowisko wyróżniono rekomendacją na III Festiwalu „Dwa Teatry – Sopot 2003”). Laureat wielu nagród, m.in.: Nagrody Wojewody gdańskiego (1990, 1991, 1995), „Sopockiej Muzy” – nagrody Prezydenta Miasta Sopotu (1997), Pomorskiej Nagrody Artystycznej w dziedzinie aktorstwa (1998), Nagrody Teatralnej Marszałka województwa pomorskiego (2000, 2004), Nagrody Prezydenta Gdańska z okazji jubileuszu 45-lecia pracy artystycznej (2014). Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi (1996), Srebrnym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2009). Juror XV Festiwalu „Dwa Teatry – Sopot 2015”.


Antoni Libera Antoni Libera fot. Grzegorz Śledź

ANTONI LIBERA – pisarz, tłumacz, znawca twórczości Samuela Becketta. Ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim, doktoryzował się w Polskiej Akademii Nauk. Przełożył i wydał wszystkie dzieła dramatyczne Becketta, część jego utworów prozą oraz eseje i wiersze. Sztukami Becketta zajmuje się również jako reżyser, wystawiając je w Polsce i za granicą. W jego inscenizacjach występowało wielu wybitnych aktorów m.in.: Tadeusz Łomnicki, Zbigniew Zapasiewicz, Adam Ferency, Andrzej Seweryn, Wojciech Malajkat i Zbigniew Zamachowski, a z brytyjskich: Barry McGovern i David Warrilow. Tłumaczył również tragedie Sofoklesa (m.in. Antygonę i Króla Edypa), dokonał nowego przekładu Makbeta Szekspira i Fedry Racine'a oraz kanonu poezji F. Hölderlina i K. Kawafisa. W 1990, na zamówienie londyńskiego Royal Court Theatre, napisał jednoaktówkę Eastern Promises (tytuł pol.: Czy Europa musi zginąć?), która została na tej scenie wystawiona i opublikowana w tomie The May Days Dialogues (Methuen, 1990). Spektakularny sukces literacki i wydawniczy odniosła jego powieść Madame (1998): w ciągu 12 lat przekroczyła łączny nakład 100 tysięcy egzemplarzy i przełożona została na 20 języków; była też nominowana do nagrody Nike (1999), wyróżniona Nagrodą im. A. Kijowskiego, a w 2002 znalazła się w finale prestiżowej IMPAC Dublin Literary Award. W 2009 wydał prozę autobiograficzną pt. Godot i jego cień (finał Nagrody Angelusa, nominacja do szwajcarskiej nagrody im. Jana Michalskiego), a w 2013 tryptyk nowelistyczny pt. Niech się panu darzy (Nagroda Warszawskiej Premiery Literackiej 2013). Członek PEN Clubu i Stowarzyszenia Pisarzy Polskich oraz amerykańskiego Samuel Beckett Society. W latach 1996-2001 był kierownikiem literackim Teatru Dramatycznego w Warszawie. Ponadto laureat Nagrody Stowarzyszenia Tłumaczy Polskich i Ministerstwa Kultury i Sztuki za przekład dzieł dramatycznych Becketta, nagrody „Literatury na świecie” za przekład powieści Molloy oraz Nagrody Duszpasterstwa Środowisk Twórczych Archidiecezji Poznańskiej za całokształt twórczości literackiej i teatralnej. W Teatrze Polskiego Radia wyreżyserował Skecz radiowy Becketta (2007). Ostatnio wraz z dominikaninem Januszem Pydą opublikował dialogi o teatrze Becketta pt. "Jesteście na Ziemi, na to rady nie ma!" (2015).

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak