X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Kultura

Sezon teatralnych rozczarowań i zaskoczeń

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2010 13:17
- Rozczarował mnie spektakl „Persona. Ciało Simone” Krystiana Lupy oraz „Koniec” Krzysztofa Warlikowskiego – mówi krytyk teatralny Jacek Sieradzki.
Audio
  • Jacek Sieradzki: Teatr musi byc wyścigiem indywidualnosci, ale teatr jest sztuką zbiorową, sztuką wspólnego wysiłku.

- Te spektakle są i tak dużo lepsze i mądrzejsze od przedstawień, które w tym roku miały swoje premiery. Porównuję je jednak do wcześniejszych spektakli tych reżyserów. Zarówno Krystian Lupa jak i Krzysztof Warlikowski postawili sobie bardzo wysoko poprzeczkę, dlatego tak surowo ich teraz oceniam – dodaje gość „Wybieram Dwójkę”.

Jacek Sieradzki wymienia też 5 najlepszych, jego zdaniem, spektakli tego roku.

- Najpiękniejszy spektakl to „Babel” w reżyserii Mai Kleczewskiej w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. To bardzo udane emocjonalne przedstawienie. Mam jednak poczucie miałkości tekstu Elfriede Jelinek na bazie, którego powstał – wyjaśnia Jacek Sieradzki.

Gość „Wybieram Dwójkę” za bardzo dobry spektakl uznaje też „Migrenę” w reżyserii Anny Augustynowicz w Teatrze Współczesnym w Szczecinie . – Do zaakceptowania są nurty feministyczne, które się w nim pojawiają. Jest w nich pewna moc - dodaje.

- Niespodzianką była dla mnie „Biała Bluzka” w reżyserii Magdy Umer warszawskim w Och-teatrze. To jest jeden z najmądrzejszych spektakli o ostatnich czasach – dodaje krytyk teatralny.

- Rewelacyjnym muzycznym widowiskiem jest „Lalka" w reżyserii Wojciecha Kościelniaka w gdyńskim Teatrze Muzycznym. Bardzo cenne są elementy dystansu i groteski, które pojawiają się w tym przedstawieniu – dodaje.


"Wesele hrabiego Orgaza" w reż. Jana Klaty, które powstało na podstawie zapomnianej powieści Romana Jaworskiego, to zdaniem Jacka Sieradzkiego, przedstawienie które poprzez bardzo efektowną formę mówi o czymś bolesnym.

Na szczególną wzmiankę zasługuje też Monika Strzępka i Paweł Demirski. -Autorzy przedstawień złośliwie wyszydzających stereotypy, skostnienia współczesnego życia - dodaje Jacek Sieradzki.

(mz)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
www.narodoweczytanie.polskieradio.pl
Cichociemni