X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Z żyletką i klejem na "Bohemian Rhapsody"

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2011 07:00
W trójkowych porankach trwa wielki przegląd piosenek Queen. Na pierwszy rzut poszły opowieści o trzech armatnich hitach Freddiego i spółki.
Audio
Queen, 1980
Queen, 1980Foto: PAP/DPA/Joe Bangay/ People In Pictures /

"Bohemian Rhapsody"

Piosenka ta zmieniła historię muzyki rozrywkowej i jest uważana za początek epoki wideoklipów i MTV. W procesie produkcji nagranie zostało naznaczone 180 cięciami. Nie było komputerów, montowano więc z pomocą żyletki i kleju przez wiele tygodni. Same wokale nagrywano 3 tygodnie, zaś sam utwór zawiera w sobie niebagatelną liczbę odniesień. – We fragmencie "Bohemian Rhapsody" pojawia się efekt dzwonu robiony na gitarze. Został on zainspirowany muzyką dixielandowej grupy The Temperance Seven – wspominał w rozmowie z Piotrem Metzem perkusista Queen, Roger Taylor . Zdradził on, iż niesamowite harmonie wokalne zostały napisane w oparciu o analizę chórków Everly Brothers, The Crickets, a nawet Doris Day.

"Killer Queen"

Przełomowy utwór w karierze Queen napisany przez Freddiego. Po raz pierwszy pojawiły tu się czterogłosowe chórki i wielokrotnie nakładane gitary. Wodewilowy charakter piosenki opowiadającej historię luksusowej prostytutki był dla fanów rockowego brzmienia Queen zaskoczeniem  – Czy "Killer Queen" to rockowy numer? – zastanawiał się też Brian May. - Być może i nie, ale to nasze brzmienie, to właśnie my, czyli spadochroniarze na szpilkach. To nie zgrywa tylko paradoks, ludzie o nas mówią, że jesteśmy chodzącym paradoksem – próbował tłumaczyć legendarny gitarzysta. 

 "Another One Bites the Dust"

– Najważniejszy wkład basisty Johna Deacona w dorobek zespołu, utwór w całości skomponowany przez niego. John gra tu też na większości instrumentów, a słynna linia basu, zainspirowana twórczością grupy Chick, sama stała się ikoną gatunku do dziś samplowaną przez nowych wykonawców – mówił Piotr Metz o szlagierze z wydanej w 1980 roku płyty "The Game". Miejska legenda głosi, że odsłuchując piosenkę od tyłu, można usłyszeć zdanie "It's fun to smoke marijuana", czyli "Palenie marihuany to niezła frajda". Najprawdopodobniej efekt ten jest całkowicie przypadkowy, a w każdym razie grupa nigdy nie przyznała się oficjalnie do umieszczenia takiego przesłania.

Czytaj także

W tym roku usłyszymy legendarne wspólne nagrania Jacksona i Mercury'ego!

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2011 13:00
- Te nagrania brzmią niewiarygodnie - zdradził Roger Taylor, perkusista Queen. Na ""State Of Shock", "Victory" oraz "There Must Be More To Life Than This" czekaliśmy ćwierć wieku.
rozwiń zwiń