X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

100 lat Teatru Polskiego - 12 lat Kazimierza Dejmka

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2013 17:40
- To rzeczywiście był czas wielkich nadziei i entuzjazmu, które wydawały się na początku dyrekcji Kazimierza Dejmka nie tyle uzasadnione, lecz wręcz przyoblekające się w ciało - mówiła prof. Barbara Osterloff.
Audio
  • O Teatrze Polskim za czasów dyrekcji Kazimierza Dejmka opowiadała prof. Barbara Osterloff (Notatnik Dwójki)
Budynek Teatru Polskiego w Warszawie
Budynek Teatru Polskiego w WarszawieFoto: Wikimmedia CommonsCC/ Maire

- Kazimierz Dejmek został przywitany w Warszawie z wielkimi nadziejami. Wrócił po trzynastu latach nieobecności. Jego nazwisko słusznie kojarzono z Teatrem Narodowym i wielkimi ambicjami tworzenia sceny, która mówiłaby o Polakach rzeczy ważne i wyrastałaby z tradycji: tej odleglejszej, jak staropolszczyzna, i tej bliższej, jak romantyzm oraz polska literatura współczesna - tak o początkach dyrekcji Kazimierza Dejmka opowiadała prof. Barbara Osterloff. - Sprowadził on do zespołu tych artystów, z którymi wcześniej pracował. Można powiedzieć, że nie tyle zrekonstruował, co poszerzył ekipę Teatru Polskiego - dodała.

Pierwszym wystawionym przez Kazimierza Dejmka spektaklem był „Ambasadror” Sławomira Mrożka, którego później regularnie inscenizował. - To mocne uderzenie literatury polskiej. Jednocześnie od razu można było zauważyć coś, co zawsze było domeną scen prowadzonych przez Kazimierza Dejmka: niezwykłą dbałość o warsztat aktorski, scenograficzny i reżyserski, o wartość polskiego słowa. To wszystko zostało pokazane warszawskiej publiczności - podkreślała prof. Barbara Osterloff.

Zapraszamy do wysłuchania opowieści o 12 latach Kazimierza Dejmka w Teatrze Polskim.

Audycję przygotował Tomasz Mościcki.

***
Z okazji 100. rocznicy powstania stołecznej sceny prezentujemy w Dwójce audycje poświęcone Teatrowi Polskiemu.
W "Notatniku Dwójki" prof. Barbara Osterloff opowiadała już o planach i ambicjach, które towarzyszyły przygotowaniom do otwarcia instytucji, o trudnych dniach Teatru Polskiego w czasie I pierwszej wojny światowej, o Teatrze Małym , o premierowym przedstawieniu "Irydiona" z 29 stycznia 1913 roku, o najwybitniejszych reżyserach międzywojnia pracujących na tej scenie , o latach Teatru Polskiego przed wybuchem II wojny światowej oraz o klątwie Arnolda Szyfmana

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Brian Friel staje po stronie "ofiar" Czechowa

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2013 15:00
W audycji "Świat na scenie, czyli o dramaturgii współczesnej" rozmawialiśmy o dziele "Sztuka po sztuce”, w której irlandzki dramaturg kazał bohaterom powieści Czechowa, zmierzyć się z rzeczywistością bolszewickiej Rosji.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Katalońska tratwa wpłynęła na scenę

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2013 13:43
– Te cztery dramaty są bardzo zręcznie dobrane, bo przy tej rozmaitości stylistycznej tworzą nowoczesny obraz Katalonii, przy czym ta lokalność jest bardzo interesująca także poza jej granicami – tak o antologii dramatu katalońskiego "Ulisses na tratwie" mówił Janusz Majcherek.
rozwiń zwiń