- O fakcie, że jestem pierwsza dowiedziałam się w trakcie nagrania,  ale nie miało to dla mnie większego znaczenia - opowiadała klawesynistka  w rozmowie z Piotrem Matwiejczukiem. Ukazujący się nakładem wytwórni  Lado ABC album Małgorzaty Sarbak, jako pierwsze wydawnictwo w historii  polskiej fonografii, zbiera na trzech płytach komplet partit  klawesynowych Jana Sebastiana Bacha. Zdaniem artystki ten fragment  twórczości lipskiego kantora, to znakomita propozycja dla tych, którzy  chcieliby się przekonać do jego muzyki.
- Uważam, że jest to znakomity zbiór, niezwykle różnorodny, bogaty w  super niuanse, smaczki, prezentujący wszystkie możliwe formy jeśli  chodzi o suitę. I tańce i galanterie. On jest fantastyczny do tego, żeby  zachęcić ludzi do pokochania Bacha - podkreślał gość audycji.
Partity klawesynowe Bacha w wykonaniu Małgorzaty Sarbak  zarejestrowane zostały w niewielkim, leśnym kościółku w podwarszawskich  Urlach. Zadecydowała niezwykła akustyka tego miejsca. Wpływ na nagrania  miało też doświadczenia taneczne klawesynistki.
  >>200 kantat Bacha w omówieniu prof. Mirosława Perza<<   
 -Taniec w partitach  Bacha jest bardzo ważny, bo podobno jak grał,  to tańczył całym ciałem. Przydało mi się to, że w swoim życiu dużo  tańczyłam. 6 lat chodziłam na tzw. tańce ludowe - opowiadała Małgorzata Sarbak.
Bach skomponował Partity na przestrzeni  kilku lat, uszeregował według tonacyjnego klucza i wydał jako Clavir  Übung. Opus I w 1731 roku w Lipsku, gdzie był kantorem u św. Tomasza.  Tam właśnie komponował kantaty co niedzielę i animował życie kulturalne  koncertując z prowadzonym przez siebie Collegium Musicum w kawiarni  Zimmermanna. Tam też słuchacze co tygodniowych koncertów mieli szczęście  podziwiać Partity w wykonaniu samego autora.
W "Poranku Dwójki" wysłuchaliśmy też relacji Jacka Wakara z poznańskiego festiwalu MALTA. 
A poza tym: "Słowo na dzień", "Kalendarium", Przegląd prasy, zaproszenia na imprezy kulturalne oraz cykl: "Piosenki z rekomendacją" wybrane przez aktorkę Annę Polony.
Jak zwykle zapraszaliśmy również Państwa do udziału w naszym konkursie "Płyta Tygodnia". A jest nią płyta na której Tokyo String Quartet gra utwory Antonina Dworzaka i Bedricha Smetany.
 26 czerwca (środa)