Jak dziś promować muzykę współczesną?

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2014 09:00
Na ten temat porozmawiamy w "Bitej godzinie” z menadżerką programu "Polską Music” w Instytucie Adama Mickiewicza Ewą Bogusz-Moore.
Jak dziś promować muzykę współczesną?
Foto: Glow Images/East News

III Symfonia Henryka Mikołaja Góreckiego światową karierę w latach 90. zawdzięcza m.in. mądrej promocji brytyjskiego wydawcy, Chester Music. Dziś, nie licząc pojedynczych sukcesów - Jagody Szmytki i Wojtka Blecharza w Darmstadcie oraz  Marcina Stańczyka w Japonii, polska muzyka współczesna nie jest obecna na świecie. Co jest tego przyczyną? Brak artystów, splot niesprzyjających okoliczności, a może zbyt łatwa dostępność muzyki?

Na "Bitą godzinę" zaprasza Ewa Szczecińska.

10 stycznia (piątek), godz. 22.30-23.30

Czytaj także

Spór o "III Symfonię" Góreckiego

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2013 18:01
- Przypomnieliśmy sobie, że muzyka nie musi się ograniczać do tej najbardziej kunsztownie opracowanej sfery materiałowej, że może wyrażać coś więcej – mówiła o najbardziej znanym utworze Henryka Mikołaja Góreckiego, krytyk muzyczny Małgorzata Gąsiorowska.
rozwiń zwiń