X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Gry komputerowe. Kształcą, wychowują, zmieniają świat

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2019 12:30
- W 2015 roku Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne opublikowało ostrzeżenie, że gry komputerowe mogą powodować wzrost agresji. Wynikało z niego, że gry wpływają na ludzi. Ale może to być przecież wpływ także pozytywny – mówiła w Dwójce Agnieszka Mulak.
Audio
  • Gry komputerowe jako przestrzeń debaty (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Cagkan Sayin

W audycji "O wszystkim z kulturą" rozmawialiśmy o tym, w jaki sposób twórcy gier komputerowych zmieniają świat na lepsze. Gry komputerowe kojarzą się najczęściej z rozrywką. Ale to coś więcej - aspiracje ich twórców od wielu lat sięgają znacznie wyżej. Współczesne gry służą nierzadko do inicjowania rozmowy o ważnych kwestiach społecznych, a także wpływaniu na postawy społeczne.

- Gra komputerowa może wpływać na umiejętności gracza i jego postrzeganie świata. Jest już mnóstwo gier, które celowo uczą, poprawiają szybkość myślenia, wyostrzają postrzeganie, uczą prawidłowych reakcji interpersonalnych i budują kapitał społeczny graczy - przekonywała Agnieszka Mulak.

Współczesne gry komputerowe potrafią diagnozować problemy społeczne, angażować graczy w dyskusję o ekonomii, wojnie, polityce czy zdrowiu psychicznym, a niekiedy wspomagać procesy edukacyjne i terapeutyczne, tym samym zmieniając świat na lepsze. W jaki sposób? Jakie są to gry? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Jakub Kukla

Goście: Agnieszka Mulak (pisarka i scenarzystka) oraz Jakub Zgierski (FINA)

Data emisji: 15.01.2019

Godzina emisji: 17.30

mko/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Games for Impact. Gry, które mogą zmieniać świat

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2018 09:00
- Gry to nie tylko rozrywka. Wybraliśmy 30 starannie wyselekcjonowanych tytułów, które angażują graczy w dyskusje o ekonomii, polityce czy zdrowiu psychicznym, a także wspomagają edukację i terapię – mówił w Dwójce Jakub Zgierski, koordynator festiwalu Games for Impact.
rozwiń zwiń