X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Pustka i niegodziwość. Anatomia zła według Larsa von Triera

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2019 15:41
- Bohater filmu mówi o sobie, że jest architektem i próbuje budować dom, ale to się nie udaje. Niszczy kolejne projekty i nie może zamiaru zrealizować, bo dom budujemy dla kogoś, a jedyne do czego on dąży, to osiągnięcie perfekcji i doskonałości. Chce być jak Bóg – mówiła w Dwójce psychoterapeutka Ewa Głód.
Audio
  • Otchłań niegodziwości w "Domu, który zbudował Jack" (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Plakat zapowiadający film
Plakat zapowiadający filmFoto: mat. promocyjne

Ballada o Busterze Scruggsie 1200.jpg
"Ballada o Busterze Scruggsie". Rozprawa z westernowymi mitami

W audycji rozmawialiśmy o najnowszym filmie słynnego skandynawskiego reżysera, którego twórczość odmieniła oblicze kina ostatnich dekad. W "Domu, który zbudował Jack" Lars von Trier po raz kolejny zagląda w otchłań ludzkiej niegodziwości. Bohaterem filmu jest seryjny morderca, który w rozmowie z Wergiliuszem opowiada o swoich zbrodniach. Odrzuca przy tym hipotezę, jakoby były one skutkiem jego wychowania lub zaburzeń psychicznych. Stara się przekonać, że jego zbrodnie mają wymiar estetyczny i wynikają z pragnienia sięgnięcia do absolutu. 

Czy Jack rzeczywiście szuka w sobie absolutu na miarę Boga? W czym przejawia się apogeum zła ukazanego w filmie Larsa von Triera? Jakie przesłanie niesie epilog obrazu? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą 

Prowadzi: Michał Nowak

Goście: Ewa Głód (psychoterapeutka), ks. prof. Witold Kawecki i Adriana Prodeus (krytyk filmowy)

Data emisji: 29.01.2019

Godzina emisji: 17.30

mko


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Taniec brzucha, Asta Nielsen i erotyka w kinie duńskim

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2017 16:30
- Kino amerykańskie było na początku XX w. na tyle purytańskie, że nawet w scenach tańca brzucha stosowano na ekranie poziome paski. Duńczycy nie mieli tego typu skrupułów. Dla nich zmysłowość jest częścią kultury i natury – powiedział w Dwójce prof. Marek Hendrykowski.
rozwiń zwiń