Mirandolina, czyli karczmarka w operze

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2014 23:15
W sobotnim "Wieczorze operowym" zapraszamy na trzyaktową komiczną operę Bohuslava Martinu opartą na XVIII-wiecznym libretcie Carlo Goldoniego pt. "Karczmarka".
Jan Steen  Wybór między bogactwem a młodością
Jan Steen "Wybór między bogactwem a młodością"Foto: Wikipedia/domena publiczna

Centralną postacią opery jest Mirandolina, prześliczna właścicielka karczmy, która zawróciła w głowie goszczącym w jej przybytku arystokratom. Zarozumiały Markiz di Forlipopoli próbuje zaimponować Mirandolinie swoim tytułem szlacheckim. Na kosztowne prezenty stawia bogaty hrabia Albafiorita. Pozornie obojętny na względy urodziwej karczmarki pozostaje Kawaler di Ripafratta, mizogin i szowinista, ale i jego owija sobie wokół palca przebiegła Mirandolina. Od tego momentu zaczyna się zacięty wyścig o względy, w którym tak naprawdę żaden z nich nie ma szans. Mirandolina kocha bowiem swojego kelnera Fabricusa...

Program:

Bohuslav Martinu Mirandolina, opera komiczna w trzech aktach według Goldoniego
Wyk. Katerina Knezíková – sopran, Eva Drizgová-Jirusová - sopran, Anna Nitrová – kontralt, Josef Moravec - tenor, Jan Willem Bajlet - bas, Martin Gurbal - bas, Ondrej Koplík - bas, Orkiestra teatru Národní Divadlo Moravskoslezské, dyr. Marko Ivanovic
(Národní Divadlo Moravskoslezské, Ostrava 04.01.2014)
Do słuchania zaprasza Piotr Matwiejczuk.

26 kwietnia (sobota), godz. 20.00-22.30

bch/mc

Zobacz więcej na temat: opera
Czytaj także

Taniec ludzkich obsesji. Nowy spektakl Baletu Narodowego

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2014 19:55
– To trzy różne balety, które spaja temat obsesyjnych emocji związanych z relacjami i z przestrzenią między ludźmi – mówił w Dwójce Krzysztof Pastor podczas prób do spektaklu "Obsesje", którego premiera odbędzie się w sobotę 29 marca.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Pytania większe od nas w miłosnym dramacie Wagnera

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2014 15:30
- Lohengrin był dla Wagnera postacią pełną znaczeń. Być może miał wiele cech samego Wagnera, który zmagał się ze swoją tożsamością, nie był nawet pewien, kim był jego ojciec - mówił w cyklu "Przed premierą" reżyser opery "Lohengrin" Antony McDonald.
rozwiń zwiń