Wszystkie przebrania hrabiego Ory

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2012 23:30
Dwuaktowa opera Gioacchino Rossiniego wykorzystuje ulubiony motyw komiczny – przebrania, komedii pomyłek i rozpoznania dokonanego w najmniej odpowiednim momencie.
Scena z genewskiego przedstawienia Hrabiego Ory
Scena z genewskiego przedstawienia "Hrabiego Ory"Foto: GTG/Vincent Lepresle

Przebierać się lubiły postacie Szekspira, Goldoniego i da Pontego. Rossini w "Cyruliku sewilskim" także stworzył pyszną scenę, gdy hrabia Almaviva w przebraniu nauczyciela muzyki stara się dostać do domu Rozyny.

"Hrabia Ory" opiera się na podobnym pomyśle, ale powielonym. Tytułowy hrabia chce rozkochać w sobie księżną Adelę – aby dostać się do jej zamku przebiera się za pustelnika (rzecz się dzieje na początku XIII stulecia). Sługa hrabiego w tym samym celu przebiera się za dziewczynę. Rozpoznany hrabia w drugim akcie także używa kobiecego przebrania…

Zaprasza Aleksander Laskowski    

Program

Gioacchino Rossini Hrabia Ory

Wyk. Bénédicte Tauran – sopran, Monica Bacelli – mezzosopran, Isabelle Henriquez – mezzosopran, Bogdan Mihai – tenor, Jean-François Lapointe – baryton, Chór Grand Théâtre w Genewie, Orchestre de la Suisse Romande, Paolo Arrivabeni - dyrygent

(Genewa, 22.12.2011)

21 kwietnia (sobota), godz. 20:00

Czytaj także

Wieczór operowy Dwójki: Gioacchino Rossini "Matilde di Shabran"

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2009 12:44
28 marca 2009, godz. 18:45
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zapomniana opera Rossiniego

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2011 19:20
Pisana w pośpiechu opera uchodziła za najgorsze dzieło Łabędzia z Pesaro. Dopiero niedawno zaczęto odkrywać "Adelaidę z Burgundii" na nowo.
rozwiń zwiń