X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Zapomniana opera Rossiniego

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2011 19:20
Pisana w pośpiechu opera uchodziła za najgorsze dzieło Łabędzia z Pesaro. Dopiero niedawno zaczęto odkrywać "Adelaidę z Burgundii" na nowo.
Audio

Akcja opery rozgrywa się w X wieku. Adelaida jest wdową po królu Italii Lotharze. Brerengariusz, brat zmarłego, który objął po nim rządy, pragnie umocnić swoją pozycję wydając Adelaidę za swego syna Adalberta. Adelaida nie zgadza się na to i wzywa na pomoc Ottona I, króla Niemiec (późniejszego cesarza rzymsko-niemieckiego). Gdy ten przybywa, miedzy nim a Adelaidą wybucha gwałtowna miłość, której spełnienie zagraża oczywiście pozycji Berengariusza. Adelaida zostaje uwięziona, zaś Otton ucieka.

Rzecz kończy się starciem zbrojnym, w którym Berengariusz zostaje pokonany przez wojska Ottona. Wszelkie przeszkody stojace na drodze miłości Ottona i Adelaidy zostają usunięte.

Jak to często u Rossiniego bywało, uwertura do opery pochodzi z innego dzieła, mianowicie z Weksla małżeńskiego.

Do teatru im. Rossiniego w Pesaro zaprasza Aleksander Laskowski.

 

Program

Gioachino Rossini Adelaide di Borgogna, dramma per musica

Wyk. Daniela Barcellona, Jeannette Fischer, Jessica Pratt, Bogdan Mihai, Nicola Ulivieri, Francesca Pierpaoli, Clemente Antonio Daliotti, Chór i Orkiestra Teatro Municipale w Bolonii, Dmitri Jurowski - dyrygent

 (Pesaro, 10.08.2011)

17 września (sobota), godz. 20.00

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Koniec świata według Pendereckiego

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2011 20:21
- Artysta musi przekraczać granice - mówi Krzysztof Penderecki przed warszawsko-jesiennym wykonaniem niesławnej "Brygady śmierci". Dwójka zaprasza na transmisję z Filharmonii Narodowej w niedzielę o godzinie 19.30.
rozwiń zwiń