X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Kwintet klarnetowy" Mozarta jako nowy muzycznie świat

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2018 14:46
- Architektura tego utworu jest tak porywająca, że naprawdę nie można jej nie pokochać - opowiadał Eric Hoeprich, artysta XIX Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy, o "Kwintecie klarnetowym" A-dur Mozarta.
Audio
  • Z Erikiem Hoeprichem rozmawia Grzegorz Dąbrowski (Letni festiwal muzyczny/Dwójka)
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/furtseff

shutterstock kościół pokoju świdnica.jpg
19. Festiwal Bachowski w Świdnicy

Podczas koncertu transmitowanego w Dwójce ze świdnickiego festiwalu zabrzmiały – w wykonaniu Erika Hoepricha i London Haydn Quartet - kompozycje Józefa Haydna, Ludwiga van Beethovena i właśnie Wolfganga Amadeusza Mozarta.

- Zanim Mozart napisał swój "Kwintet", istniało wiele utworów na klarnet i smyczki. Funkcjonowały, jako małe koncerty, w których to klarnet był instrumentem solowym, a smyczki pełniły rolę akompaniującą. Wiadomo, pierwsze skrzypce od czasu do czasu przejmowały inicjatywę, ale wciąż w obrębie akompaniamentu, a nie solowej gry, która zdominowana była przez klarnet. W "Kwintecie klarnetowym" natomiast Mozart porzuca ten schemat. Skomponował go w 1789 roku, z całą pewnością nie mógł tego wiedzieć, ale z historycznego punktu widzenia to jedno z jego najdojrzalszych dzieł. Eksploruje w nim i wydobywa wszystko to, co najlepsze w muzyce kameralnej. Wchodzi w zupełnie nowy muzycznie świat - tłumaczył Eric Hoeprich.

W rozmowie również o wykonywaniu muzyki Mozarta na instrumentach historycznych, a w związku z tym o różnicach między klarnetem basetowym a rożkiem basetowym czy o konstrukcji klarnetu Antona Stadlera (muzyka, dla którego prawdopodobnie Mozart napisał "Kwintet A-dur").

***

Prowadzi: Grzegorz Dąbrowski

Gość: Eric Hoeprich (klarnecista)

Data emisji: 2.08.2018

Godzina emisji: 20.30

Materiał został wyemitowany w audycji "Letni festiwal muzyczny".

jp/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kulisy jednego z najważniejszych festiwali muzycznych świata

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2018 15:59
W audycji "Kwadrans bez muzyki" przenieśliśmy się na Salzburger Festspiele.
rozwiń zwiń