Les Ambassadeurs i Alexis Kossenko stawiają sobie za cel realizację marzenia, by jedna europejska orkiestra potrafiła pogodzić grę na dawnych instrumentach z bardzo rozległym repertuarem, którego poszczególne obszary wymagają, jak powszechnie się sądzi, daleko idącej specjalizacji.
Muzycy orkiestry nie chcą zamykać się w celi, której kraty tworzą wykonawcze dogmaty i artystyczne mody. Kluczem interpretacyjnym jest "elokwencja" – pojęcie, w którym łączą się ze sobą język dawnych instrumentów, sztuka retoryki i muzyczna intuicja każdego muzyka. Les Ambassadeurs pracują nad projektami poświęconymi muzyce Bacha, Rameau, Mozarta, Rossiniego, Strawińskiego i Debussego. Szczególne znaczenie w planach artystycznych zespołu zajmuje odkrywanie tradycji Dresden Hofkapelle z pierwszej połowy XVIII wieku.
O tym zespole pisano, że to "najwspanialsza orkiestra świata". Podziwiano ją za nadzwyczajną dyscyplinę, wirtuozerię i umiejętność wydobywania z muzyki najwspanialszych barw. Drezdeńska orkiestra uchodzi za najważniejszego protoplastę współczesnej orkiestry symfonicznej. Znamienne dla tej słynnej w historii muzyki formacji był także fakt, że gromadziła muzyków z całej Europy...
Les Ambassadeurs. Fot. mat. organizatora
Delphine Galou urodziła się w Paryżu. Studiując filozofię na Sorbonie, uczyła się jednocześnie gry na fortepianie i śpiewu. Jest laureatką licznych konkursów wokalnych. W 2004 roku Stowarzyszenie Adami wyróżniło ją tytułem „Révélation classique“ w kategorii "Artysta Operowy”. (inf. organizatora)
Mazovia goes Baroque
transmisja ze Studia Koncertowego Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego
Delphine Galou – alt; Les Ambassadeurs, dyr. Alexis Kossenko
Program:
Jerzy Fryderyk Haendel Uwertura z opery Radamisto HWV 12, aria Cara sposa z opery Rinaldo HWV 7; Johann Joachim Quantz Koncert fletowy g-moll nr 290; Jerzy Fryderyk Haendel Uwertura z opery Agrippina HWV 6, Aria Son contenta di morire z opery Radamisto HWV 12, Uwertura z opery Faramondo HWV 39; Jan Dismas Zelenka Aria E voi siete d’altri, o labra soavi ZWV 176; Uwertura z Ouverture à 7 Concertanti ZWV 188; Jerzy Fryderyk Haendel Scena Dall’ondoso periglio z opery Giulio Cesare HWV 17; Jan Dismas Zelenka Aria, Menuets, Siciliano, Folie z Ouverture à 7 Concertanti ZWV 188; Jerzy Fryderyk Haendel Aria Già che morir non posso z opery Rinaldo HWV 7
Na transmisję zaprasza Magdalena Łoś.
W przerwie koncertu z bohaterami wieczoru porozmawia Barbara Schabowska.
22 lutego (piątek), godz. 19.00
Organizatorem Festiwalu jest Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki.
Współorganizatorzy: Program 2 Polskiego Radia , Filharmonia Narodowa