X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jerzy Milian. Życie jazzmana w czasach PRL-u

Ostatnia aktualizacja: 24.10.2014 15:00
Ćwiczenia siłowe i kondycyjne dla wibrafonistów, coraz duszniejsza atmosfera na Jazz Jamboree, Bogusław Schaeffer - to zaledwie drobny wycinek tematów, jakie poruszyliśmy w drugiej części rozmowy z legendą polskiego wibrafonu jazzowego.
Audio
  • Z Jerzym Milianem rozmawiał Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński (Dwójka)
  • Jerzy Milian. Życie jazzmana w czasach PRL-u (Rozmowy improwizowane/Dwójka)
Jerzy Milian
Jerzy MilianFoto: Janusz Jabłoński

Zanim Jerzy Milian - poznaniak - zdobył własny wibrafon, sporo wody upłynęło w Warcie. Ale młody Jurek nie tracił czasu. Sam wymyślił sobie metodę ćwiczeń, do których niezbędne okazały się: papier pakowy, ołówek, koc i znajomości w zakładach im. Cegielskiego.

Z czasem - mając do dyspozycji nie tylko zawodowych muzyków, ale również np. inżyniera maszyn górniczych grającego na saksofonie tenorowym - zbudował jedną z najlepszych polskich orkiestr. Niestety skromny budżet powodował ciągły - dosłownie i w przenośni - odpływ muzyków. Czy wiedzą Państwo na przykład, co można było kupić w PRL-u, mając w kieszeni półroczną gażę za granie na statku?
Jak nagrywało się orkiestrę rozrywkową w Polsce Ludowej, a jak w NRD? Jakie były kulisy powstania jedynej w swoim rodzaju płyty "Milianalia"?
O tym wszystkim (i nie tylko o tym) rozmawialiśmy podczas drugiego spotkania z Jerzym Milianem.

W pierwszej części wywiadu muzyk opowiedział o ikonach i malarstwie, rozmowę zakończył historią powstania utworu "Rewelacyjny Luciano", którego zabawny tytuł zdecydowanie nie wszystkim przypadł do gustu.

"Rozmowy improwizowane" przygotowali Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński.

bch/jp

Zobacz więcej na temat: Jazz MUZYKA Tomasz Gregorczyk
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Yaron Herman: lubię szybkich graczy z dużym przeglądem pola

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2014 11:00
Nowy gwiazdor jazzowego fortepianu i niedoszły koszykarz w "Rozmowach improwizowanych" opowiedział nie tylko o sporcie, muzyce, ale i o… słonych paluszkach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Manfred Eicher - wizjoner europejskiej fonografii

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2014 12:55
W 1969 r. 26-letni, szerzej nieznany producent zakłada w Monachium wytwórnię płytową: Edition of Contemporary Music, w skrócie: ECM. 45 lat i kilkaset albumów później Manfred Eicher stał się postacią niemal legendarną, a jego oficyna jedną z najbardziej prestiżowych i najdłużej działających po obu stronach Atlantyku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

The Necks: dajemy czas muzyce, by mogła zostać wysłuchana

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2014 09:00
Australijskie trio The Necks od końcówki lat osiemdziesiątych konsekwentnie uprawia muzykę, której nie da się porównać z niczym innym. Ich improwizowane utwory, z powolnymi zmianami motywów, potrafią trwać i godzinę. Muzycy byli gośćmi kolejnej odsłony cyklu "Rozmowy improwizowane".
rozwiń zwiń