X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Joe McPhee. Konceptualny improwizator?

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2016 08:00
Jest guru takich muzyków jak Ken Vandermark czy Mats Gustafsson, ale nie dorównuje im sławą. Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Joem McPhee.
Audio
  • Rozmowa z Joem McPhee (Rozmowy improwizowane/Dwójka)
Joe McPhee i Peter Brtzmann
Joe McPhee i Peter Brötzmann Foto: Andy Newcombe, lic. CC 2.0 (flickr)

Powszechnie uznaje się, że granie na najwyższym poziomie i na trąbce, i saksofonach nie jest możliwe - on przeczy tym dogmatom. Nazywają Joego McPhee "konceptualnym improwizatorem", choć on sam niezbyt się z tym określeniem zgadza. W Rozmowach Improwizowanych porozmawiamy o tym, jak do zrozumienia jego muzyki może przydać się filozofia Johna Cage’a, dlaczego amerykańscy muzycy freejazzowi nie mają dzieci. A saksofonista (i trębacz oczywiście) wróci wspomnieniami do swojego debiutu nagraniowego, który przypadł na pełen emocji czas śmierci i pogrzebu Johna Coltrane’a.

Byłem akurat w Nowym Jorku, na Barrell Street, i przygotowywałem się do sesji nagraniowych z moim przyjacielem Cliffordem Thorntonem. Ćwiczyłem właśnie na trąbce (wtedy nie grałem jeszcze na saksofonie), kiedy usłyszałem pukanie do drzwi. Otworzyłem, a tam - sam Ornette Coleman. Stoi z trąbką w ręku i mówi: "Spróbuj na tym". (...) Zamknął drzwi i poszedł sobie, a ja stałem bez ruchu...

***

Tytuł audycji: Rozmowy improwizowane

Prowadzą: Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński

Gość: Joe McPhee (saksofonista)

Data emisji: 10.03.2016

Godzina emisji: 22.30

mm/mc/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

W "Pardon, To Tu" muzycy szukają się na ścianie

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2014 17:00
- Najważniejsze dla nas było pierwsze sto koncertów, na które nikt nie przyszedł - mówił w Dwójce Daniel Radtke, twórca warszawskiego klubu "Pardon, To tu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bill Laswell i destrukcyjna siła muzyki

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2016 14:23
W "Rozmowach improwizowanych" spotkamy się ze słynnym amerykańskim muzykiem awangardowym, producentem i basistą.
rozwiń zwiń