X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Nieoczywiste mariaże jazzu z gitarą akustyczną

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2013 18:00
Przez lata zagłuszana przez trąbki i saksofony gitara w końc odnalazła swoje miejsce w świecie jazzu. O ciekawych przykładach jej wykorzystania opowiemy w audycji "Czas na jazz".
Audio
  • Jazz na gitarze akustycznej i klasycznej - wybrane przypadki
Lonnie Johnson z zespołem
Lonnie Johnson z zespołemFoto: Wikipedia/Russell Lee/domena publiczna

Gitara akustyczna nie była najważniejszym, ale na pewno jednym z pierwszych instrumentów, na których nagrywano jazz w początkach XX wieku. Potem, choć królowała w pogranicznych gatunkach jazz manouche i bossa novie, w głównym nurcie była niemal niesłyszalna. I to dosłownie – straciła swą popularność, bo na tle trąbek i saksofonów była po prostu za cicha. Swą przystań odnalazła po jakimś czasie w stylistyce z pogranicza jazzu i muzyki świata oraz – co ciekawsze – w swobodnej improwizacji. Dziś na akustycznej (bądź klasycznej) gra się również krwisty bebop, chociaż… charakter instrumentu nadal kieruje go ku muzyce kameralnej i wyciszonej.

Przykładów jest mnóstwo, my wybraliśmy te najbardziej nieoczywiste. W pierwszej części naszego akustycznego spotkania zabrzmieli m.in. Lonnie Johnson, David Stackenas, Misja Fitzgerald Michel i Derek Bailey.

Do wysłuchania fragmentów audycji "Czas na jazz" zapraszają Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński.

Zobacz więcej na temat: Janusz Jabłoński
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Czas na jazz: Wielcy zapomniani

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2009 17:34
11 lipca 2009, godz. 19:00
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czas na jazz: m. in. Max Roach/Archie Shepp Duo

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2009 13:11
25 września 2009, godz. 22:45
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czas na jazz: Najmniejsze polskie wytwórnie

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2009 10:47
5 grudnia 2009
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jazz i kulinaria

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2010 15:56
Solone orzeszki, margaryna, dwa (rydze) na maśle oto jazzowe śniadanie. Co na drugie?
rozwiń zwiń