Różne odcienie tonacji F-dur

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2021 09:11
Radość, zgodność, jasność, spokój - tak charakteryzowana była przez dawnych teoretyków tonacja F-dur. A jak słyszy ją Ewa Pobłocka?.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: jaboo2foto/Shutterstock

Posłuchaj
58:23 2021_01_28 22_00_24_PR2_Zacznij_od_Bacha.mp3 Różne odcienie tonacji F-dur (Zacznij od Bacha/Dwójka) 
pap_Anderszewski 1200.jpg
Anderszewski gra Bacha. "Dopiero po montażu ułożył się porządek płyty"

Który utwór może wprawić nas w stan nieważkości, a który dodaje sprężystej energii? Który kojarzy się ze światłem, a który ze spadającymi gwiazdami?

W audycji usłyszeliśmy różne odcienie tej samej tonacji, od II Koncertu brandenburskiego BWV 1047, przez Mszę F-dur BWV 233 aż po Koncert włoski BWV 971, z jazdą obowiązkową w postaci Bachowskich Preludiów i Fug z obu tomów DWK.

Wśród wykonawców Leonhardt Consort i Collegium Vocale Gent oraz pianiści Samuel Feinberg, Keith Jarrett i Maria Tipo.

***

Tytuł audycji: Zacznij od Bacha

Prowadziła: Ewa Pobłocka

Data emisji: 28.01.2021

Godzina emisji: 22.00

Czytaj także

Bach w tonacjach molowych

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2020 17:15
Ewa Pobłocka, w wielkim kręgu Bachowskich tonacji, wkroczyła do ciężkiego od bemoli es-moll i równie gęstego od krzyżyków - dis-moll. Od młodzieńczego olśnienia po dojrzały zachwyt.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Preludia i fugi w tonacji E-dur

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2021 16:22
Wokół tonacji E-dur toczyła się pierwsza w 2021 roku audycja Ewy Pobłockiej.
rozwiń zwiń