Strefa Rodzica - Psyche i soma - 03 - Owadzie społeczności Gościem Joanny Ficińskiej jest leśnik Szymon Wojtyszyn, który opowie o wspaniałej organizacji owadzich społeczności. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że te malutkie stworzonka nie tylko się komunikują, ale też wspierają się, wychowują i wspólnie organizują sobie życie. Każda rodzina mogłaby się od nich wiele nauczyć. Zobacz więcej na temat:
Mogę wszystko, bo niemożliwe nie istnieje. Ta rozmowa zrzuci cię z kanapy! Zapragniesz chodzić na rękach, pływać kajakiem lub pchać samochód całą dobę. Poznajcie Wojtka Sobierajskiego, który ciągle przekracza granice swoich możliwości, jednocześnie udowadniając, że niemożliwe nie istnieje! Rozmawiał Piotr Galus Zobacz więcej na temat:
Polska w wymiarze slow A gdyby tak żyć w trybie "wakacje" przez cały rok? Aleksandra Kwiatkowska od zawsze kochała przyrodę, podróże, klimatyczne miejsca i życie w trybie offline. W poszukiwaniu pięknych miejsc i warsztatów jeździ po kraju, rozmawia z gospodarzami, lokalsami i namierza urokliwe lokalizacje. Tworzy mapy ciekawych miejsc, pisze bloga o lokalnych podróżach, a w podcaście opowiada o swojej Warmii i podwarszawskiej, mongolskiej wiosce. Do wysłuchania rozmowy zaprasza Karina Terzoni. Zobacz więcej na temat:
Głosy pisarzy <p><span>Radio – medium skupione na słowie – było od początku doceniane przez literatów. Najwięksi polscy pisarze i poeci współpracowali z Polskim Radiem, tworzyli dla niego, zyskiwali nową przestrzeń, w której mogła wybrzmieć ich twórczość. </span></p><p>Literaci od początku dostrzegli również w radiu fenomen utrwalania słowa. "Możność usłyszenia myśli człowieka, wypowiedzianych jego głosem, jest czymś, co staje się możliwie", mówiła Zofia Nałkowska przed radiowym mikrofonem.</p><p>W radiowym archiwum zachowały się setki głosów polskich mistrzów pióra. Oto kilka z nich.</p> Zobacz więcej na temat:
zGrajmy się - 06 - Ludo Na pewno nie raz widzieliście tę grę, a zapewne i wiele razy w nią graliście... Ludo, Chińczyk czy też "Nie irytuj się", tak się zwie ta gra, w której trzeba wyprowadzić cztery pionki z bazy, przejść przez planszę w kształcie wielkiego krzyża i doprowadzić wszystkie cztery pionki do domku. Problem w tym... że inni gracze mogą nas w tej wędrówce "zbić"... Zobacz więcej na temat: