Polskie Radio
Section05
konsument

Co zrobić, gdy zawiedzie nas kosmetyczka lub fryzjer?

Zrobiło się ciepło, świeci słońce, każdy z nas chce pięknie wyglądać, odwiedzamy zatem salony piękności, kosmetyczki i fryzjerów, i nie dotyczy to tylko pań, bo także panowie coraz częściej są klientami takich placówek. Ważna zasada: usługi kosmetyczne i fryzjerskie także podlegają reklamacjom - przypomniała w Pogotowiu konsumenckim w Polskim Radiu 24 Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Zobacz więcej na temat:  konsument Sylwia Zadrożna

Jak nie zgubić się w świecie nowoczesnych technologii?

Do 2030 roku 9 na 10 Polaków będzie mieć smartfona. 55 procent Polaków jest zainteresowanych korzystaniem z nowych technologii. 27 procent chce płacić zbliżeniowo - zegarkami albo opaskami. W Polsce mamy 10 fabryk, gdzie powstają najnowszej generacji telewizory, piekarniki, lodówki, pralki, zmywarki oraz okapy - inteligentne urządzenia. To dobrze, ale z drugiej strony świat ten niesie ze sobą zagrożenia, szczególnie w kwestii ochrony naszej prywatności - mówili goście Pogotowia konsumenckiego w Polskim Radiu 24.
Zobacz więcej na temat:  Sylwia Zadrożna aplikacje konsument

UOKiK chce chronić konsumentów seniorów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce chronić starsze osoby przed firmami, które naciągają je na zakup drogich zestawów garnków, koców czy urządzeń paramedycznych. Towary te sprzedawane są z reguły po drastycznie zawyżonych cenach. Dodatkowo pozbawione są właściwości opisywanych w czasie sprzedaży. Firmy wykorzystują łatwowierność i nieznajomość prawa konsumenckiego. O prawach konsumentów mówili w audycji Rządy Pieniądza Andrzej Sadowski, (Centrum im. Adama Smitha), Aleksander Łaszek (Fundacji Obywatelskiego Rozwoju) oraz Kazimierz Krupa (Kancelaria Drawbridge).
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 prawa konsumenta UOKiK konsument finanse starość senior