Szkoła jako źródło cierpienia?

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2016 18:50
Nauka w szkole powinna inspirować, tymczasem polskiego ucznia przede wszystkim stresuje. Sprawdzimy, dlaczego!
Według danych z ostatnich badań HBSC 10,2 ankietowanych uczniów odczuwa bardzo duży poziom stresu szkolnego, a ponad jedna trzecia badanych odczuwa podwyższony poziom stresu szkolnego.
Według danych z ostatnich badań HBSC 10,2% ankietowanych uczniów odczuwa bardzo duży poziom stresu szkolnego, a ponad jedna trzecia badanych odczuwa podwyższony poziom stresu szkolnego.Foto: Glow Images/East News

Co trzeci nastolatek ankietowany w ramach badań HBSC w roku szkolnym 2013/2014 odczuwa nasilenie stresu szkolnego. W ostatnich latach odsetek młodzieży obciążonej stresem szkolnym istotnie się zwiększył, a szczególnie dotyczy dziewcząt. O wynikach tego sondażu porozmawiamy z uczniami i nauczycielami.

Sprawdzimy też, czego możemy nauczyć się, obserwując ptaki i podpowiemy, jak zostać strażakiem.

***

Na "Się mówi" zapraszamy we wtorek (5.04) w godz. 14.00-16.00. Audycję poprowadzi Piotr Firan.

kul/mg

Zobacz więcej na temat: Czwórka psychologia szkoła
Czytaj także

Jak oceniać uczniów? "Jedynki są nieskuteczne!"

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2015 14:00
Od tego roku szkolnego uczniowie mogą być oceniani opisowo. - System cyfrowy nie przekazuje informacji zwrotnej, a to podstawa, żeby uczeń wiedział co umie, a czego nie - wyjaśniają zaproszeni do studia pedagodzy.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Miłość do nauczyciela. Podziw czy fascynacja?

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2015 13:00
Uczucie pomiędzy nauczycielem a uczniem to niezwykle delikatny temat. - Z jednej strony mamy młodą, wrażliwą osobę, z drugiej ukształtowanego człowieka. I choć w Polsce nauczyciel to zawód zaufania publicznego, zdarzają wyjątki od tej zasady - przekonuje Lucyna Kicińska z Fundacji Dzieci Niczyje.
rozwiń zwiń