W ćwiczenia w domu zaangażuj całe ciało

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2020 08:24
Nie ma co siedzieć na kanapie i zamartwiać się, że nie można pobiec do parku, skorzystać z siłowni czy wyjść na fitness. Czas wykorzystać sprzęty domowe i poćwiczyć w mieszkaniu. 
Audio
  • Bartosz Bauer, trener Orangetheory Fitness podpowiada jak ćwiczyć w domu (Rozbiegani/Czwórka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Jacob Lund
Olga Lyjak 1200.jpg
Olga Łyjak i jej samotne biegi górskie >>>

Jeśli sport ma stałe miejsce w naszym życiu, to z pewnością łatwiej nam zaaranżować domową siłownię. Jednak, gdy dopiero chcemy zacząć przygodę ze sportem, to do ćwiczeń możemy wykorzystać to, co zwykle w domu mamy: ramę łóżka, krzesło, baniak z wodą. 

- Tak naprawdę możemy wykorzystać kawałek podłogi, masę własnego ciała, zgrzewkę wody, mąki, cukru czy bańkę 5 l wody - mówi Bartosz Bauer, trener Orangetheory Fitness. - Zanim przystąpimy do właściwego treningu, musimy zrobić rozgrzewkę, by pobudzić układ krwionośny, oddechowy, wyeliminować ryzyko kontuzji podczas treningu właściwego - dodaje. 

Zdaniem eksperta taka rozgrzewka powinna trwać 5-10 minut i pobudzić wszystkie partie ciała, rozgrzać stawy. 

ZOBACZ TAKŻE Korona Gór Polskich. Zdobądź te szczyty... biegiem >>>

- Dla osób które nie miały do tej pory styczności z siłownią proponuję mały zestaw ćwiczeń, który angażuje całe ciało - mówi gość Czwórki. - Możemy zacząć od klasycznych przysiadów, od 10 powtórzeń. Możemy przejść do pompeczek, nie mówię o klasycznych pompkach, tu możemy wykorzystać ramę od łóżka - uginać stawy łokciowe. Można popracować nad pupą, nad udami, porobić kilka kroków prawo-lewo - dodaje.

Razem raźniej

Warto zadbać o ćwiczenia w duecie, do wspólnej aktywności zachęcić drugą połówkę, brata, siostrę. - Taki trening może być efektywniejszy - ocenia trener. - W duecie możemy bazować na podstawowych ćwiczeniach: może być to pompka z przybiciem piątki, pompka naprzemienna, przysiadł naprzemienny. Ćwiczeń jest mnóstwo, jedyne co nas ogranicza, to nasza kreatywność - dodaje. - Na koniec wszystkich ćwiczeń nie zapomnijmy o 

ZOBACZ TAKŻE Plogging - moda na ekologiczne bieganie >>>

Bartosz Bauer zaznacza, że dziś wielu trenerów przeniosło swoją działalność z siłowni i sal treningowych do social mediów. Tam możemy szukać motywacji i zachęty do ćwiczeń. 

***

Tytuł audycji: Rozbiegani

Prowadzi: Kuba Marcinowicz

Gość: Bartosz Bauer (trener Orangetheory Fitness)

Data emisji: 27.03.2020

Godzina emisji: 9.10

pj/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zabierz rodzica na trening sportowy

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2019 10:05
- Przez parę ładnych lat mówiono mi, że nic mi nie wolno, a w którymś momencie powiedzieli mi, że muszę się ruszyć. To wykorzystał mój syn i zaprowadził mnie na trening. I zostałam - wspomina Anna Borowska-Tomczyk, trenująca seniorka. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bieganie poprawia odporność. "Rób to z głową"  

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2020 13:50
- Bieganie rekreacyjne podnosi odporność, a co za tym idzie chroni nas przed wirusami - mówił neurobiolog dr Adam Pabiś. Jak podkreślał, w dobie koronawirusa należy to jednak robić samemu, bądź zachowując bezpieczną odległość od pozostałych.  
rozwiń zwiń