X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Scenograf musi mieć otwartą głowę

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2013 09:30
W słownikowej definicji "scenografia" to plastyczna oprawa filmu, sztuki teatralnej, widowiska operowego, baletowego lub telewizyjnego. Dzięki nowym technologiom praca w tej branży to nie tylko duże wyzwanie, ale i prawdziwa przyjemność.
Audio
  • Michał Matus sprawdza na czym polega praca scenografa (Czwarty wymiar/Czwórka)
kadr z filmu Melancholia Larsa von Triera
kadr z filmu "Melancholia" Larsa von TrieraFoto: mat. prasowe

- Pierwszym etapem tworzenia scenografii są konsultacje z reżyserem, na których ustala się, co będzie nam potrzebne. Potem rozpoczyna się proces kreacji - tłumaczy scenograf Andrzej Albin. - W przypadku filmów historycznych, zanim zaczniemy rekonstruować rzeczy z epoki, musimy dokładnie sprawdzić jak one naprawdę wyglądały. Nagrodzony Oscarem Alan Starski przygotowując taką dokumentację tworzy księgę, w której uwzględnia najmniejsze detale.

Mylą się zatem ci, którzy myślą, że dziś scenografię w filmach tworzą tylko komputery. Oczywiście rozwój technologiczny miał wpływ na rozwój tej dziedziny sztuki filmowej, ale nadal scenografia leży w rękach człowieka, a nie maszyny.

- Scenograf, oprócz bogatej wyobraźni musi być także inżynierem i znać się na mechanice. Przydaje się też umiejętność tworzenia iluzji optycznej - opowiada rozmówca Michała Matusa. - Jeżeli chcemy stworzyć perspektywę ulicy, to należy na niej postawić różnej wielkości latarnie: on największej do najmniejszej. W ten sposób na małej przestrzeni stworzymy wrażenie bardzo długiej alejki.

kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kobieta i mężczyzna to różne typy gracza. Także w sieci

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2013 18:00
Eksplorują systemy gwiezdne i bogacą się na galaktycznej giełdzie. Jak się okazuje w świecie Pardus - MMORPG kobiety i mężczyźni reprezentują różne typy gracza.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Paula Januszkiewicz - legalna hakerka

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2013 18:30
W zdominowanym przez mężczyzn świecie IT jest kobieta, która o bezpieczeństwo w sieci wie wszystko. To Paula Januszkiewicz - światowy autorytet w dziedzinie bezpieczeństwa komputerowego i gość Kuby Marcinowicza.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Stabilizacja ujęć w filmie. By nie było "trzęsiłapki"

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2013 19:25
To największy przyjaciel operatora - tak o urządzeniach do stabilizacji ujęć w filmie mówią twórcy filmowi.
rozwiń zwiń