Jak pracują "krokodylki"? Czwórka na patrolu

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2013 12:16
W "Czwartym Wymiarze" sprawdzimy jak działają funkcjonariusze w zielonych mundurach, potocznie nazywani "krokodylkami", czyli inspektorzy transportu drogowego.
Inspektor transportu drogowego podczas pracy
Inspektor transportu drogowego podczas pracyFoto: PAP/ Bartłomiej Zborowski

Każdy kierowca powinien wiedzieć jakie mają uprawnienia, ponieważ posiadają kompetencje do zatrzymywania nie tylko samochodów ciężarowych, ale także aut osobowych.
- Celem inspekcji jest kontrola czasu pracy kierowców - mówi młodszy inspektror Piotr Jaruszkiewicz. - Ma to na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego i przestrzegania równej konkurencji, by każdy przedsiębiorca zajmujący się transportem drogowym miał równy dostęp do rynku. Podczas inspekcji pojazdy poddawane są ważeniu, zczytujemy dane z elektronicznego tachografu i sprawdzamy trzeźwość kierowców.

W "Czwartym Wymiarze" wraz z inspektorami transportu drogowego wybierzemy się na patrol, by zatrzymywać do kontroli TIR-Y, a następnie je ważyć na specjalnych wagach. I okaże się też, że często wcale nie jest łatwo komunikować się z kierowcami w języku polskim.

Więcej szczegółów na temat pracy inspektrów transportu drogowego "od kuchni", w środę, 25 września w "Czwartym Wymiarze" po godzinie 16.00. Zapraszamy!

Czytaj także

Jakie samochody kręcą Piotra Adamczyka?

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2013 11:17
Znany aktor pała ogromną miłością do aut zabytkowych, którymi często porusza się na planie serialu "Czas honoru". - Samochody były moją pasją od dziecka - opowiada Adamczyk w "Czwartym wymiarze".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Szybcy i wściekli - mistrzowie driftu i tuningu

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2013 15:30
W piątkowy wieczór w Czwórce pojawią się ludzie, których pasją są samochody oraz ich modyfikacja, a także mistrz driftingu.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kampania o "dobrych fotoradarach" za 4 mln zł

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2013 07:00
Unia Europejska w 85% dofinansowuje polski projekt budowy Systemu Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Aby informować o postępach w pracach Polska wyda 4 mln złotych. - Takie są wymogi unijnych przepisów - tłumaczy Łukasz Majchrzak z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.
rozwiń zwiń