"Layers of Fear 2" nie takie straszne

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2019 14:05
Zapowiadano, że "Layers of Fear 2" będzie jeszcze lepsze od swojego starszego brata, bardziej dopracowane oraz rozwinie udane pomysły twórców. Nadzieje pokładane w kontynuacji były bardzo duże, a zapowiedzi napawały optymizmem. Niestety, nie wszystko wyszło tak, jak powinno…
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Pexels/Pixabay

W ubiegłym roku mieliśmy przyjemność gościć w Czwórce twórców polskiego horroru "Layers of Fear". W "Strefie Gamingu" Rafał Basaj opowiadał o sztuce straszenia po polsku oraz innowacyjnych rozwiązaniach, które zostały wprowadzone do ich tytułu. 

Zarząd Spółki Bloober Team S.A. informuje, iż powziął informację, że w pierwszych 7 dniach sprzedaży gry Emitenta "Layers of Fear 2" ilość sprzedanych sztuk przekroczyła 50 tys. egzemplarzy. Premiera gry miała miejsce 28 maja 2019 r. W ocenie spółki sprzedaż gry będzie mieć wpływ na wyniki finansowe Emitenta za rok 2019 i kolejne okresy

To oficjalny komunikat, jaki został opublikowany przez Bloober Team. Wielu z Was może pomyśleć, że 50 tys. sprzedanych egzemplarzy w pierwszym tygodniu to całkiem solidny wynik, ale niestety jest to złudne. Gra została wydana na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xbox One. Trzy platformy pozwoliły dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, więc uwzględniając plan wydawniczy, wynik sprzedaży jest rozczarowujący.

Jako gra nie jest słaba, ale czytając recenzje i komentarze widać, że ewidentnie czegoś jej brakuje. W serwisie Metacritic możemy zobaczyć, że średnia gry waha się w granicach 64%-72%. Nie mniej oceny są gorsze od cyberpunkowego horroru "Observer", również autorstwa Bloober Team. Co gorsza, akcje firmy zaliczyły gwałtowny spadek i wciągu ostatnich dni ich wartość spadła o 36%.

"Layers of Fear 2" jest kontynuacją poprzedniej części gry przygodowej, zrealizowanej w konwencji horroru. Tym razem wcielamy się w aktora, który otrzymał rolę w filmie kręconym na statku. Wśród specyficznego i surrealistycznego klimatu zmuszeni jesteśmy dostosowywać się (lub nie) do poleceń reżysera, a nasze wybory zostaną zwieńczone jednym z czterech zakończeń. Nie brakuje także zagadek logicznych, sekwencji zręcznościowych oraz licznych scen, mających na celu wystraszyć gracza.

Pomijając recenzje oraz krytyczne komentarze, może warto dać jej szansę?

 

Łukasz “JeffreJ” Chmiel/ac

Zobacz więcej na temat: Czwórka Łukasz JeffreJ Chmiel
Czytaj także

EA Play tylko z jednym dniem pokazów

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2019 16:49
EA Play to impreza organizowana przez giganta branży - Electronic Arts. Co roku przed targami E3 firma organizuje własne pokazy, aby zaprezentować najnowsze tytuły oraz plany rozwojowe swoich marek. W tym roku sytuacja wygląda inaczej: EA ogranicza pokazy do jednego dnia.
rozwiń zwiń
Czytaj także

THQ Nordic kupuje Piranha Bytes - twórców Gothica, Risen i Elex

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2019 16:08
Po kupieniu takich wydawców jak Warhorse Studios czy 18Point2, Szwedzkie THQ Nordic ponownie zaskakuje. Wykupili Piranha Bytes - twórców legendarnego Gothica.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nadciąga Marvel Super War

Ostatnia aktualizacja: 29.05.2019 16:17
Całkiem niedawno w Strefie gamingu mieliśmy przyjemność gościć Michała "Avahira" Kudlińskiego - komentatora i eksperta League of Legends. Avahir otwarcie stwierdził, że dominacja LoL’a gwarantuje Riot Games monopol na lata i trudno upatrywać realnego zagrożenia dla tego tytułu.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jak kochają komputerowi gracze?

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2019 12:04
Wśród ludzi wciąż panuje opinia, że życie z kimś, kto spędza godziny przy konsoli lub komputerze, nie rokuje dobrze na przyszłość. Czy aby na pewno?
rozwiń zwiń