X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Intel Extreme Masters 2017: turniej w Katowicach to Wimbledon e-sportu

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2017 20:14
- Udało się stworzyć w Katowicach coś naprawdę specjalnego. Zbudowaliśmy coś jak Wimbledon e-sportu - mówi o imprezie IEM w Spodku George Woo, Intel eSports Marketing Manager, który od ponad 10 lat nadzoruje organizację Intel Extreme Masters.
Audio
  • George Woo, Intel eSports Marketing Manager o zawodach w Katowicach i przyszłości e-sportu specjalnie dla portalu PolskieRadio.pl (rozmowa w języku angielskim)
Finał 11. sezonu mistrzostw świata w grach komputerowych Intel Extreme Masters (IEM), rozgrywający się między zespołami FaZe i Astralis
Finał 11. sezonu mistrzostw świata w grach komputerowych Intel Extreme Masters (IEM), rozgrywający się między zespołami FaZe i AstralisFoto: PAP/Andrzej Grygiel

Intel Extreme Masters (IEM) to turniej najlepszych graczy komputerowych na świecie, zwieńczenie sezonu ligi ESL (Electronic Sport League). Zawody od 2013 roku odbywają się w katowickim Spodku, gdzie biją kolejne rekordy popularności. W rozmowie z PolskieRadio.pl tegoroczną imprezę podsumowuje George Woo, Intel eSports Marketing Manager. Zdradza nam też kierunek rozwoju e-sportu na świecie. Zapraszamy do przeczytania, bądź wysłuchania wywiadu z Georgem Woo.

Czytaj dalej
IEM 2017 1200 (3).jpg
Magia i niedosyt. Podsumowanie Intel Extreme Masters w Katowicach

PolskieRadio.pl: Co stoi za fenomenem Intel Extreme Masters? Co jest tak fascynującego w tym turnieju?

George Woo, Intel eSports Marketing Manager: Zaczęliśmy to ponad dekadę temu. Wszystko rozwijało się organicznie. To najbardziej długotrwała, globalna, PC-towa platforma e-sportowa na świecie. Intel jest tego częścią. Zawsze chcieliśmy przekraczać kolejne granice innowacji. Chcieliśmy stworzyć niesamowite przeżycie dla naszych fanów. Mamy technologię i sprowadziliśmy najlepszych graczy komputerowych.

Jedną z rzeczy, które chcieliśmy zrobić w tym roku jest VR (virtual reality - wirtualna rzeczywistość - przyp.). Jest na to duży nacisk. Chcemy być liderem w tej przestrzeni i ESL jest w tym świetnym partnerem. Daje nam to możliwość, by wspólnie przewodzić w tym zakresie. Zaczynaliśmy od nabierania doświadczenia, potem rozpoczęliśmy transmisję z LoL (gry League of Legends - przyp.). A teraz chcemy pójść w kierunku przerzucenia tego na same rozgrywki, gdzie zawodnicy rzeczywiście grają w VR. Wiemy, że czeka nas długa droga. Najpierw ludzie muszą przyzwyczaić się do gogli, zestawów VR. Muszą je zacząć kupować, a wydawcy muszą stworzyć dobre gry pod ten rodzaj rozrywki. Mamy jednak nadzieję, że w ten sposób zbudujemy społeczność i pewnego dnia uda nam się to wszystko zrobić w VR

A więc VR jest przyszłością?

Chcemy to tam przenieść. Nie wiem czy to jest przyszłość. Wiele rzeczy musi się na to złożyć. Ale nie chodzi tylko o granie. To chociażby wirtualna turystyka. Jest wiele sposobów użytkowania VR. Choć oczywiście na razie to gry komputerowe najbardziej przyciągają uwagę ludzi

Co jest najbardziej unikalną rzeczą na turnieju Intel Extreme Masters? Czy to jest właśnie VR?

Przede wszystkim chcemy stworzyć niezapomniane przeżycia i mamy tutaj najlepszych graczy. W tym roku podzieliliśmy to wydarzenie na dwa weekendy. W pierwszy weekend było to LoL, teraz mamy Starcraft 2 i CS:GO. To największa zmiana. Następną jest oczywiście VR. Tak jak mówiłem – chcemy iść w tym kierunku

Czy spodziewaliście się takiego zainteresowania grami komputerowymi i e-sportem w Polsce?

Na początku byłem zaskoczony. To nasz piąty rok w Katowicach. Wsparcie tutejszej społeczności nam bardzo pomogło i pozwoliło osiągnąć sukces. Wszystko sprowadza się jednak do fanów. I ci fani tutaj są niesamowici – kibicują drużynom, doceniają e-sport, doceniają ciężką pracę, wspaniałą rywalizację. Gdzieś pomiędzy społecznością, graczami, a nami – z czasem udało się stworzyć w Katowicach coś naprawdę specjalnego

Rozumiem fanów e-sportu w Polsce, ich zainteresowanie tym turniejem, ale dlaczego akurat Katowice? Dlaczego to miasto w Polsce zostało wybrane, a nie na przykład Warszawa?

Jak wspomniałem – chodzi o lokalną społeczność. Mieliśmy też dobre wyczucie czasu pięć lat temu. Katowice starały się wówczas o tytuł Młodzieżowej Stolicy Roku, a my chcieliśmy zbudować pierwsze samodzielne wydarzenie tego rodzaju. To było pierwsze tego typu wydarzenie w historii ESL, a także IEM. A więc to idealne małżeństwo. Ze wsparciem miasta mogliśmy to zrobić. Do tego doszli fani i z czasem powstało z tego coś magicznego

Czy Intel Extreme Masters może być zorganizowany w innym polskim mieście, a nie tylko w Katowicach?

Na pewno jest to możliwe. Chcieliśmy jednak mieć pewność, że IEM rozwinie się na pewien poziom. Mamy świetny kapitał, zbudowaliśmy coś jak Wimbledon e-sportu. A więc nie chcemy dodawać zbyt wielu przystanków, żeby rozmach nie został przeciążony. Nie chcemy robić kolejnego IEM, chcemy żeby to była specjalna okazja

Czy macie już plany co zrobić w następnym roku na Intel Extreme Masters?

Coś nadchodzi w kolejnym sezonie. Zobaczycie ogłoszenia i jak to chcemy zrobić w następnym roku. Musimy zastanowić się nad grami, jeśli znów pójdziemy w dwa weekendy. Zrobiliśmy to ze względu na wielkie zainteresowanie ludzi. Musimy zatem wiedzieć, jakie konkretne gry wykorzystamy w przyszłym roku i czy pozostać przy rozgrywkach w dwa weekendy, czy powrócimy do jednego weekendu

YouTube/ESL Counter-Strike

*George Woo od ponad dziesięciu lat nadzoruje organizację Intel Extreme Masters. Pod jego kierownictwem zorganizowano ponad 60 imprez IEM, które odbyły się na pięciu kontynentach. George studiował na Oregon State University i uzyskał dyplom w dziedzinie ekonomii (specjalizacja: marketing międzynarodowy). Zaczął pracę w firmie Intel w roku 1997. Kierował wieloma przedsięwzięciami marketingowymi o globalnym charakterze, m.in. sponsorowaniem teamów Formuły 1, koordynowaniem premier produktów, organizowaniem targów i imprez branżowych, a także przygotowywaniem konferencji przeznaczonych dla mediów.

Rozmawiał Marcin Nowak, PolskieRadio.pl

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Katowice rajem dla komputerowych graczy

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2017 13:36
Intel Extreme Masters 2017 nie zawiodło rzeszy fanów, którzy przez dwa weekendy tłumnie przybyli do katowickiego Spodka, by nacieszyć się turniejowymi zmaganiami, podziwiać najnowsze trendy technologiczne, czy doświadczyć wirtualnej rzeczywistości na licznych stanowiskach producentów sprzętu komputerowego.
rozwiń zwiń