Nowe Technologie

Zakupy grupowe: które serwisy znamy najbardziej?

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2012 00:00
Zakupy grupowe na dobre zadomowiły się w świadomości polskich internautów - wg najnowszych badań Millward Brown SMG/KRC dla Citeam.pl, o serwisach tych słyszało 8 na 10 osób. Co więcej, niemal wszyscy z tej grupy odwiedzili poszczególne strony z dealami. Umocniła się również znajomość najpopularniejszych stron. Które z nich znajdują się w czołówce?
Zakupy grupowe: które serwisy znamy najbardziej?
Foto: Glow Images/East News

 

O istnieniu serwisów zakupów grupowych w Polsce słyszało już 82 proc. internautów. Wzrasta nie tylko świadomość zjawiska, ale również poszczególnych stron z grupowymi „dealami”. W grudniu 2010 roku aż połowa internautów, która słyszała o zakupach grupowych, nie potrafiła wskazać żadnego znanego im serwisu. Rok później, według badań przeprowadzonych przez PBI, liczba ta zmalała do zaledwie 15 proc, a obecnie – jak wskazuje najnowszy raport  Millward Brown SMG/ KRC dla Citeam.pl – tylko 1 proc. tych internautów nie zna jakiejkolwiek strony z „dealami”.

 

- Wart zauważenia jest fakt, że aż 89 proc. internautów, którzy słyszeli o zakupach grupowych, przyznaje, że odwiedziło poszczególne strony z ofertami. Tylko 6 proc. respondentów stwierdziło, że nie da się namówić na odwiedzenie tego rodzaju serwisów – analizuje Marta Krauze, dyrektor Citeam.pl.

 


  • Niemal wszystkie najbardziej znane serwisy zakupów grupowych wzmocniły znajomość marki wśród internautów. Według badań Millward Brown SMG/KRC w pierwszej piątce najbardziej znanych stron z „dealami” znajdują się kolejno: Groupon.pl (znany 96 proc. respondentów), Citeam.pl (79 proc.), Gruper.pl (66 proc.), MyDeal.pl (48 proc.) oraz Grupeo.pl (31 proc.).

 


  • Niemal co trzeci internauta zna Okazik.pl, a co drugi FastDeal.pl oraz SweetDeal.pl. Poniżej tego pułapu znalazły się kolejno: HappyDay oraz serwisy Cuppon, GoDealla, Zniżkomania oraz MagicDeal. Największy wzrost świadomości marki zanotował serwis Citeam.pl  - we wrześniu 2011 roku strona ta była znana co trzeciemu internaucie, a obecnie witrynę z „dealami” od Grupy Allegro wskazuje niemal ośmiu na dziesięciu respondentów.

 


  • Według najnowszego raportu PBI/ Megapanel Gemius dwa serwisy zakupów grupowych przekraczają obecnie próg 1 miliona użytkowników miesięcznie – odpowiednio Groupon oraz Citeam.pl.

 

Badanie

 

Badanie zostało przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC na grupie internautów (użytkownicy Internetu minimum 2 razy w tygodniu) w wieku 20-35 lat, mieszkający w miastach 50 tys. + w dniach 04-13.09.2012 oraz we wrześniu 2011 roku. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing).



Zobacz więcej na temat: POLSKA mieszkanie
Czytaj także

Zakupy w grupie są tańsze

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2011 10:07
Dzięki grupowemu zakupowi można zyskać nawet 20 proc. upust przy zakupie nowego samochodu.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zakup w grupie o połowę taniej

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2011 07:45
W ciągu ostatniego roku powstało 40 serwisów oferujących rabaty na wiele towarów, usług a nawet mieszkań. Największe mają nawet po kilka milionów użytkowników miesięcznie, bo zakupy grupowe w Internecie mogą być dużo tańsze.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Polacy pokochali grupowe zakupy

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2012 08:34
10 największych serwisów zakupowych w 2011 r. łącznie sprzedało kupony o wartości 353 mln zł.
rozwiń zwiń