Nowe Technologie

Miasta wg Ericssona

Ostatnia aktualizacja: 01.11.2013 08:57
W nowym badaniu Ericsson ConsumerLab pytano użytkowników smartfonów w São Paulo, Pekinie, Nowym Jorku, Londynie i Tokio o ich zainteresowanie i możliwości rozwoju 18 nowych usług związanych z ważnymi aspektami życia w mieście.
Miasta wg Ericssona
  • Ludzie w miastach są najbardziej zadowoleni z dostępności sklepów, restauracji i obiektów rekreacyjnych. Na drugim biegunie są sprawy związane z opieką nad dziećmi czy osobami starszymi, komunikacją z władzami i ruchem ulicznym.
  • 10-15% młodych par i rodziców uważa, że usługi ICT w zakresie opieki społecznej są dostępne w ich miastach już teraz, podczas gdy 64-68% wierzy, że będą powszechnie dostępne w ciągu trzech lat.
  • Prawie połowa (47%) właścicieli smartfonów przewiduje, że operatorzy telefonii komórkowej będą pomocni we wprowadzaniu nowych usług ułatwiających życie w mieście.

Podczas badań pytano użytkowników smartfonów o ocenę nowych koncepcji usług związanych z obszarami życia miasta, a mianowicie, z których usług są najbardziej zadowoleni - chodziło o dostępność sklepów, restauracji i ośrodków rekreacyjnych. Przykłady nowych usług, to m.in.: cyfrowy instruktor polecający zakupy sytuacyjne w ​​czasie rzeczywistym, menu wyświetlane w telefonie i rezerwacje stolików przez telefon komórkowy, towarzyski przewodnik po restauracjach oraz dostarczanie towarów w dniu zamówienia.

Podczas badań obejmujących nowe koncepcje usług pytano, czy usługa sprawdzania składników potraw w restauracjach jest atrakcyjna: 8% respondentów uważało, że usługa jest dostępna już dziś, 61% oczekiwało, że będzie to normalna usługa dostępna w ciągu trzech lat.

Badanie obejmowało również dziedziny, gdzie użytkownicy wyrażali największe niezadowolenie, a mianowicie: opieka nad dziećmi i osobami starszymi, komunikacja z władzami i usługi związane z ruchem ulicznym. Nowe koncepcje usług obejmują tutaj: sieci opieki społecznej umożliwiające łatwą komunikację z członkami rodziny za pośrednictwem dowolnego urządzenia, kontekstowe miejskie usługi mobilne, które zapewniają informacje udzielane przez władze lokalne i symulator minimalnych podróży dziennych, który optymalizuje kalendarz użytkownika, aby zredukować konieczność podróżowania

  • Respondenci odpowiadali również, że szukają lepszych usług i lepszej komunikacji z władzami za pośrednictwem swoich smartfonów., Dodatkowo 10-15% młodych par i rodziców uważa, że usługi ICT w zakresie opieki są dostępne w ich miastach już teraz, podczas gdy 64-68% wierzy, że będą powszechnie dostępne w ciągu trzech lat.
  • Ruch uliczny stanowi główne źródło niezadowolenia w miastach, a 47% właścicieli smartfonów w ankiecie wyraziło zainteresowanie osobistym nawigatorem, który zapewniłby najlepsze informacje dotyczące podróżowania wszystkimi środkami transportu wewnętrznego i zewnętrznego - dotyczy to zarówno ruchu pieszego, jak i podróżowania pojazdami.
  • Prawie połowa (47%) właścicieli smartfonów przewiduje, że operatorzy telefonii komórkowej będą pomocni we wprowadzaniu tych szczególnych usług, choć zazwyczaj uważają, że inicjatywę przejmą odpowiednie branże.

Badanie zostało przeprowadzone w trybie online i zebrano odpowiedzi od 7 500 użytkowników smartfonów. Badanie jest reprezentatywne dla 40 milionów obywateli.

 



autor: Cezary Tchorek-Helm

Czytaj także

First Data: Czego Polacy oczekują od płatności mobilnych?

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2013 16:20
Niemal 11 mln Polaków (31%) używa smartfonów, a 5% dokonuje za ich pomocą płatności. Wkrótce płacących telefonem może przybyć, jak wynika z badań First Data Corporation, już 38% ankietowanych z Polski używa aplikacji mobilnej swojego banku. To pierwszy krok na drodze do masowego upowszechnienia się m-płatności. Jakie są oczekiwania konsumentów wobec nowych technologii i instytucji finansowych?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Mobilna sprzedaż wzmacnia rynek B2B

Ostatnia aktualizacja: 01.11.2013 10:11
Firma hybris (SAP) przedstawiła w Berlinie wyniki wyjątkowego badania przeprowadzonego przez analityków Forrester Consulting.
rozwiń zwiń