X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Miasta wg Ericssona

Ostatnia aktualizacja: 01.11.2013 08:57
W nowym badaniu Ericsson ConsumerLab pytano użytkowników smartfonów w São Paulo, Pekinie, Nowym Jorku, Londynie i Tokio o ich zainteresowanie i możliwości rozwoju 18 nowych usług związanych z ważnymi aspektami życia w mieście.
Miasta wg Ericssona
  • Ludzie w miastach są najbardziej zadowoleni z dostępności sklepów, restauracji i obiektów rekreacyjnych. Na drugim biegunie są sprawy związane z opieką nad dziećmi czy osobami starszymi, komunikacją z władzami i ruchem ulicznym.
  • 10-15% młodych par i rodziców uważa, że usługi ICT w zakresie opieki społecznej są dostępne w ich miastach już teraz, podczas gdy 64-68% wierzy, że będą powszechnie dostępne w ciągu trzech lat.
  • Prawie połowa (47%) właścicieli smartfonów przewiduje, że operatorzy telefonii komórkowej będą pomocni we wprowadzaniu nowych usług ułatwiających życie w mieście.

Podczas badań pytano użytkowników smartfonów o ocenę nowych koncepcji usług związanych z obszarami życia miasta, a mianowicie, z których usług są najbardziej zadowoleni - chodziło o dostępność sklepów, restauracji i ośrodków rekreacyjnych. Przykłady nowych usług, to m.in.: cyfrowy instruktor polecający zakupy sytuacyjne w ​​czasie rzeczywistym, menu wyświetlane w telefonie i rezerwacje stolików przez telefon komórkowy, towarzyski przewodnik po restauracjach oraz dostarczanie towarów w dniu zamówienia.

Podczas badań obejmujących nowe koncepcje usług pytano, czy usługa sprawdzania składników potraw w restauracjach jest atrakcyjna: 8% respondentów uważało, że usługa jest dostępna już dziś, 61% oczekiwało, że będzie to normalna usługa dostępna w ciągu trzech lat.

Badanie obejmowało również dziedziny, gdzie użytkownicy wyrażali największe niezadowolenie, a mianowicie: opieka nad dziećmi i osobami starszymi, komunikacja z władzami i usługi związane z ruchem ulicznym. Nowe koncepcje usług obejmują tutaj: sieci opieki społecznej umożliwiające łatwą komunikację z członkami rodziny za pośrednictwem dowolnego urządzenia, kontekstowe miejskie usługi mobilne, które zapewniają informacje udzielane przez władze lokalne i symulator minimalnych podróży dziennych, który optymalizuje kalendarz użytkownika, aby zredukować konieczność podróżowania

  • Respondenci odpowiadali również, że szukają lepszych usług i lepszej komunikacji z władzami za pośrednictwem swoich smartfonów., Dodatkowo 10-15% młodych par i rodziców uważa, że usługi ICT w zakresie opieki są dostępne w ich miastach już teraz, podczas gdy 64-68% wierzy, że będą powszechnie dostępne w ciągu trzech lat.
  • Ruch uliczny stanowi główne źródło niezadowolenia w miastach, a 47% właścicieli smartfonów w ankiecie wyraziło zainteresowanie osobistym nawigatorem, który zapewniłby najlepsze informacje dotyczące podróżowania wszystkimi środkami transportu wewnętrznego i zewnętrznego - dotyczy to zarówno ruchu pieszego, jak i podróżowania pojazdami.
  • Prawie połowa (47%) właścicieli smartfonów przewiduje, że operatorzy telefonii komórkowej będą pomocni we wprowadzaniu tych szczególnych usług, choć zazwyczaj uważają, że inicjatywę przejmą odpowiednie branże.

Badanie zostało przeprowadzone w trybie online i zebrano odpowiedzi od 7 500 użytkowników smartfonów. Badanie jest reprezentatywne dla 40 milionów obywateli.

 



autor: Cezary Tchorek-Helm

Czytaj także

First Data: Czego Polacy oczekują od płatności mobilnych?

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2013 16:20
Niemal 11 mln Polaków (31%) używa smartfonów, a 5% dokonuje za ich pomocą płatności. Wkrótce płacących telefonem może przybyć, jak wynika z badań First Data Corporation, już 38% ankietowanych z Polski używa aplikacji mobilnej swojego banku. To pierwszy krok na drodze do masowego upowszechnienia się m-płatności. Jakie są oczekiwania konsumentów wobec nowych technologii i instytucji finansowych?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Mobilna sprzedaż wzmacnia rynek B2B

Ostatnia aktualizacja: 01.11.2013 10:11
Firma hybris (SAP) przedstawiła w Berlinie wyniki wyjątkowego badania przeprowadzonego przez analityków Forrester Consulting.
rozwiń zwiń