Nowe Technologie

Jak wykorzystywać potencjał zespołu?

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2013 18:29
Czy istnieją sposoby zwiększenia potencjału zespołów za pomocą narzędzi komunikacyjnych? SEC ma taką receptę.
Jak wykorzystywać potencjał zespołu?
Foto: Glow Images/East News

 

Nadmiar informacji, jakie do nas docierają, staje się coraz powszechniejszym problemem. Pracując przy komputerze, często doświadczamy sytuacji, gdy zbyt duża liczba spływających wiadomości lub dokumentów utrudnia nam określenie priorytetów i efektywne zarządzanie pracą. Im więcej informacji otrzymujemy, tym dłużej trwa ich ręczne porządkowanie. Dlatego dziś jak nigdy stają się potrzebne systemy do archiwizacji czy współdzielenia danych.

Dodatkowo styl życia i pracy zmienia się na bardziej mobilny, wirtualny, rozproszony. Ludzie inaczej się komunikują, mają więcej możliwości. Pomimo tego, paradoksalnie komunikacja komplikuje się coraz bardziej.

Przykłady komplikacji:

  • poszczególne systemy informatyczne nie współdziałają, czyli nie rozmawiają ze sobą;
  • jest wiele różnych i nakładających się na siebie kanałów komunikacyjnych, które powodują powielanie treści i wymagają czasochłonnej obsługi;
  • każdy sposób komunikacji działa inaczej i wymaga innej obsługi – trzeba poświęcić dużo czasu na przyswojenie sobie odmiennych narzędzi;
  • otacza nas coraz więcej zupełnie różnych urządzeń – chaos technologiczny;
  • komunikacja staje się uciążliwa.

Realia dzisiejszej pracy zespołowej

Według badań Siemens Enterprise Communications blisko 80% badanych pracowników często pracuje w rozproszonych zespołach, ale używa do tego tradycyjnych narzędzi i kanałów, czyli e-maili, telefonu czy telekonferencji – a te stają się coraz mniej efektywne. Tylko 40% respondentów twierdziło, że praca zdalna jest tak samo efektywna jak bezpośrednia. Z kolei 75% badanych uważa, że uczestnicy wirtualnych spotkań łatwo tracą uwagę i nie skupiają się wystarczająco na przedmiocie spotkania.

Eksperci Siemensa podsumowują te statyki jednoznacznie: – Nowy styl pracy wymaga nowych narzędzi, gdyż telefon i e-mail już nie wystarcza. Rozwiązaniem jest dostosowane do użytkowników UC, które odpowiednio zintegruje komunikację, usprawni pracę zespołu i podniesie jego efektywność. Takim rozwiązaniem jest OpenScape UC Suite – mówi Paweł Podwysocki, prezes zarządu, Siemens Enterprise Communications.

Ludzie to nie maszyny

Pracownicy, korzystający prywatnie ze smartfonów i tabletów, chcą używać ich także do pracy, zgodnie z trendem BYOD, który ewoluuje do BYOX. Użytkownicy nie tylko będą pracować na swoich prywatnych urządzeniach, ale chcą także korzystać z własnych systemów operacyjnych, aplikacji, pamięci masowej czy chmury. Poszukują przyjemnej i wygodnej obsługi, która nie wymaga wielogodzinnych szkoleń i przedzierania się przez grubą instrukcję użytkowania.

Nie można zapominać, że praca staje się mobilna, czyli jest tam, gdzie są ludzie. Dlatego pracownicy powinni mieć możliwość dostępu do systemu, poczty czy współpracowników wszędzie - niezależnie czy jest to biuro, dom, fabryka, pociąg lub hotel.

Nowe możliwości

Rozwiązania biznesowe, w tym UC, muszą uwzględniać nowe trendy i oczekiwania pracowników w takim samym stopniu, w jakim zapewniają korzyści biznesowe. Wdrożona idea amplifyTEAMS gwarantuje:

  • redukcję kosztów komunikacji nawet o połowę;
  • sprawność operacyjną;
  • skrócenie czasu realizacji projektów;
  • zwiększenie produktywności współpracy zespołowej;
  • przewagę konkurencyjną.

Potencjał zespołu wykorzystuje się poprzez udostępnienie takich rozwiązań do współpracy, które w pełni wspierają nowe środowisko pracy zespołowej. Najważniejszy jest komfort korzystania z technologii, bo użytkownik musi chcieć dobrowolnie pracować na wdrożonym rozwiązaniu UC. Ideałem jest prawdziwa integracja komunikacji, która pomaga w codziennej pracy, podnosząc jej efektywność.

Materiał powstał na bazie prezentacji i wypowiedzi ekspertów Siemens Enterprise Communications, które miały miejsce na konferencjach amplifyTEAMS w marcu.



autor: eRKa