X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Sektor IT najbardziej wiarygodny

Ostatnia aktualizacja: 01.05.2013 08:00
Jak wynika z najnowszych badań Edelman Trust Barometer, aż 68 proc. Polaków ufa firmom z sektora nowych technologii. To najwięcej spośród wszystkich przebadanych branż w naszym kraju. Ranking zamykają usługi finansowe, którym ufa 38 proc. respondentów.
Sektor IT najbardziej wiarygodny
Foto: Glow Images/East News

Tegoroczne wyniki odzwierciedlają globalne trendy. Na świecie respondenci obdarzyli spółki technologiczne również najwiekszym zaufaniem (77 proc.), i to drugi rok pod rząd.  W 2012 r. poziom zaufania na zagranicznych rynkach wyniósł 79 proc., a w Polsce – 73 proc.  Podobnie było w pozostałych krajach definiowanych jako Emerging Markets, gdzie jeszcze do niedawna innowacyjne rozwiązania traktowano bardziej jako luksusowe dobro, które wypada mieć niż jako praktyczne narzędzie, które podnosi wydajność i jakość pracy.

- Dzisiejsza percepcja jest diametralnie inna. Próg inwestycyjny, który trzeba przekroczyć, by stać się beneficjentem innowacyjnego rozwiązania, jest niższy niż 5-10 lat temu. Jednocześnie zwiększyła się świadomość biznesowych użytkowników. Wcześniej konkurowanie wyłącznie niższymi kosztami pracy mogło wystarczyć, by odnieść sukces. Dziś jednak firmy chcą szukać przewag w innych obszarach. Do tego potrzebne jest m.in. efektywniejsze zarządzanie danymi, większa mobilność oraz umiejętność prognozowania wydarzeń, dzięki czemu firmy mogą reagować na zmienne okoliczności szybciej i skuteczniej niż dotąd. Potwierdzeniem korzyści z nowych technologii są bardzo wysokie oceny w badaniach Edelman Trust Barometer z lat 2012 i 2013 – mówi Rafał Niczypor, Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Edelman Polska.

Dla porównania, zaufanie do branży alkoholowej deklaruje w Polsce 64 proc., a na świecie 62 proc., do branży motoryzacyjnej odpowiednio 62 proc.  i 69 proc., FMCG – 54 proc. i 65 proc., a do firm farmaceutycznych – 48 proc. i 58 proc. Ranking zamykają banki (47 proc. i 50 proc.) oraz instytucje świadczące inne usługi finansowe (38 proc. i 50 proc.).

W badaniach Edelman Trust Barometer respondenci zapytani o czynniki, które pozwalają wygenerować większe zaufanie do branż, najczęściej wskazywali na jakość oferowanych produktów i usług  (67 proc. w Polsce i 63 proc. na świecie), a także na wsłuchiwanie się w potrzeby klientów (odpowiednio 64 proc. i 62 proc.), przejrzyste i otwarte praktyki biznesowe (62 proc. i 57 proc.) oraz podejmowanie odpowiedzielnych działań w celu rozwiązania problemu lub kryzysu w firmie (54 proc. i 58 proc.).

Respondenci niewielkie znaczenie przypisali za to pozycjonowaniu się w globalnych rankingach (np. najlepszy pracodawca lub najbardziej podziwiana firma) oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi lub instytucjami rządowymi na rzecz rozwiązywania społecznych problemów. W obu przypadkach zarówno w Polsce, jak i na świecie mniej niż 40 proc. osób przyznało, że jest to ważne.

Badania Edelman Trust Barometer dostarczają także inne wskazówki dla spółek technologicznych. Rynek jest bardziej skłonni uwierzyć w innowacyjność nowego rozwiązania, jeżeli mówi o tym prezes lub pracownik firmy (31 proc. wskazań), a nie jego użytkownik (27 proc.) lub naukowiec (25 proc.). Zasada ta dotyczy także prezentowania wyników finansowych i przekonywania do praktyk biznesowych.

Inaczej jest, gdy firma chciałaby w wiarygodny sposób zapewnić, że służy swoim klientom i nie interesuje ją tylko i wyłącznie własny zysk. Wówczas najlepszym ambasadorem powinien być klient. Zaufa mu 44 proc. badanych. Dla porównania, prezosowi firmy uwierzy w tym przypadku zaledwie 19 proc.   



autor: Robert Kamiński

Zobacz więcej na temat: ict it ranking raport

Czytaj także

Komunikacja jest najważniejsza

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2013 04:04
Jakość przekazu rządzi komunikacją do kluczowych osób w nowych technologiach. Specjaliści IT oczekują głównie konkretu, danych oraz jakościowej informacji, która pomoże podjąć racjonalna decyzję.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dyrektorzy IT bez wpływu na strategię

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2013 11:23
Nowy raport Emerson Network Power pokazuje, że prawie połowa dyrektorów działów informatycznych uważa się za dostawców usług informatycznych lub za podmioty generujące koszty, zamiast za osoby mające wpływ na decyzje biznesowe lub strategiczne innowacje. Proste utrzymywanie nowych technologii stało się największą barierą w objęciu szybkiego rozwoju ery informacyjnej.
rozwiń zwiń