X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Turystyczne Big Data

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2013 13:18
Jak wynika z niezależnego, globalnego raportu opublikowanego w dniu dzisiejszym, Big Data ma ogromny potencjał pozwalający na przekształcenie sposobu świadczenia usług przez firmy z branży turystycznej.
Turystyczne Big Data

Badanie podkreśla jednak, że sektor turystyczny znajduje się dziś na rozdrożu w kwestii Big Data, dlatego firmy powinny potraktować ten trend priorytetowo, aby uzyskać maksymalne korzyści i jednocześnie zapewnić swoim klientom bardziej inteligentne i przyjemne doświadczenie podróży.

Raport zatytułowany „Na rozdrożu Big Data: zwrot w kierunku inteligentniejszych doświadczeń z podróżowania” („At the Big Data Crossroads: turning towards a smarter travel experience”) wskazuje na potrzebę powstawania nowych technologii i strategii do zarządzania dużą ilością danych oraz pokazuje, w jaki sposób można wykorzystać Big Data, aby podróż odpowiadała potrzebom i preferencjom klienta, a nie była wynikiem procesów zachodzących w branży.

Na podstawie szeroko zakrojonych badań przeprowadzonych z udziałem dyrektorów IT oraz ekspertów z dziedziny Big Data reprezentujących firmy z całego świata, w tym Air France-KLM, Cathay Pacific, Eurostar, Facebook, Frontier Airlines, Kajak, hotele Marriott i port lotniczy w Monachium, wyłania się kilka kluczowych wniosków:

  • Obecnie jest odpowiedni czas na podjęcie działań w kwestii Big Data: profesor Davenport wzywa firmy z branży turystycznej do porównania swojej dojrzałości w tym zakresie w stosunku do innych przedstawicieli branży, oraz jednoczesnego gromadzenia niezbędnych umiejętności naukowych i opracowywania ogólnej strategii firmy dotyczącej Big Data.
  • Big Data oferuje firmom turystycznym duże możliwości w zakresie poprawy zarówno prowadzonego biznesu, jak i doświadczeń podróżnych: Big Data oferuje takie korzyści jak usprawnienie procesu decyzyjnego, większa innowacyjność produktów i usług oraz umocnienie relacji z klientami, które będą możliwe do osiągnięcia dzięki nowemu podejściu do zarządzania dochodami, operacjami wewnętrznymi oraz relacjami z klientami.
  • Wykorzystanie Big Data otwiera dziś wiele możliwości przed branżą turystyczną: raport zawiera przykłady wykorzystania Big Data w wiodących firmach branży turystycznej: począwszy od prognozowanego modelu cenowego lotów oferowanego przez firmę KAYAK, który prezentuje klientom możliwe zmiany w cenach lotów w perspektywie 7 dni, a skończywszy na technologii Hadoop wykorzystywanej przez linie lotnicze Air France-KLM jako podstawy systemu do zarządzania dochodami w całej grupie.
  • Nowe technologie będą kluczem do ewolucji Big Data: pojawienie się nowego oprogramowania otwartego (open-source), umożliwiającego dzielenie procesów przetwarzania danych pomiędzy wiele serwerów klasy commodity, które w połączeniu z nowymi typami baz danych obejmującymi podejście kolumnowe i wertykalne oraz nowymi językami programowania, takimi jak Python, Pig oraz Hive, dostarcza możliwości pozwalające wykorzystać duże ilości danych.
  • Efektywne wdrażanie projektów w zakresie Big Data wiąże się z szeregiem wyzwań: raport pokazuje, że aby uzyskać korzyści płynące z Big Data, branża turystyczna musi stawić czoła dużym wyzwaniom, takim jak fragmentacja danych rozproszonych w wielu systemach, współistnienie Big Data oraz tradycyjnej architektury zarządzania danymi, znalezienie i zatrudnienie osób posiadających specjalistyczne umiejętności w zakresie Big Data oraz odpowiedzialne zarządzanie danymi, które będzie zgodne z interesem wszystkich.



autor: Informacja prasowa