X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Luka czasowa w inwestycjach

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2014 13:23
Wyniki badania „VMware: Built for the Fast Lane” wskazują na duże rozbieżności między potrzebami biznesu a możliwościami zaspokojenia tych potrzeb przez departamenty informatyczne. Brak tej synchronizacji w przedsiębiorstwach hamuje innowacyjność, produktywność i konkurencyjność.
Audio

Z badania wynika, iż prawie dwie trzecie (65 proc.) decydentów IT w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (region EMEA) uważa, że średni czas między pojawieniem się zapotrzebowania na rozwiązania technologiczne w firmie a jego realizacją przez dział IT wynosi około pięć miesięcy.

Ta luka czasowa niesie poważne konsekwencje dla efektywności, konkurencyjności i perspektyw wzrostu przedsiębiorstwa. Główne skutki tego opóźnienia to: zmniejszenie innowacyjności we wszystkich działach (39 proc.), redukcja produktywności pracowników (36 proc.) i utrata klientów na rzecz sprawniejszej konkurencji (33 proc.).

Przesunięcie w czasie zwiększa i tak już silną presję wywieraną na działy IT w związku z wkraczaniem w nową technologiczną erę.  W badaniu przeprowadzonym przez Vanson Bourne na zlecenie VMware1 aż 69 proc. decydentów IT uważa, że dyrektor generalny, dyrektor ds. technicznych albo zarząd wywierają na ich dział presję, by go zmodernizować w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Poza ciągłym wyzwaniem dotyczącym zmniejszania kosztów IT (50 proc.) działy IT zmagają się także z wzrastającą mobilnością pracowników (43 proc.) i przenoszeniem infrastruktury do chmury (40 proc.).

Niemal półroczne opóźnienie pomiędzy tym, czego firma oczekuje od działu IT, a tym, co może on zaoferować, jest brzemienne w skutkach. Działy IT stoją w obliczu nowej ery mobilnej chmury, gdy muszą zmierzyć się z wyzwaniem by zrównoważyć potrzebę maksymalnego wykorzystania istniejących systemów z potrzebą wdrażania nowych technologii — mówi Joe Baguley, dyrektor techniczny regionu EMEA w VMware. Wciąż słyszymy, że przedsiębiorstwa postrzegają IT jako siłę napędową innowacji, która musi być motorem zmian, a nie częścią wyposarzenia firmy. Organizacje wszystkich rozmiarów potrzebują infrastruktury IT, którą można elastycznie dopasowywać do potrzeb biznesowych, takiej, w której da się zwiększyć stopień automatyzacji, aby zredukować obciążenie związane z zarządzaniem i przyczynić się do poprawy wydajności i wsparcia innowacyjności. Należy inwestować w rozwiązania informatyczne, które mogą rzeczywiście wpłynąć na działalność biznesową i zmniejszyć tę pięciomiesięczną lukę.

Presja związana z dostarczaniem rozwiązań IT  jest odczuwalna przez wiele przedsiębiorstw. W badaniu co drugi decydent  IT (55 proc.)  uważa, że mniejsi konkurenci mogą szybciej wdrożyć nowoczesne rozwiązania IT, a zatem szybciej reagować na zmiany rynkowe. W efekcie prawie trzy czwarte (73 proc.) respondentów odczuwa zaniepokojenie lub zagrożenie ze strony mniejszych firm.

Komentując wyniki badań, Rob Harborn, starszy ekonomista w Centre for Economics and Business Research, powiedział: Wraz z przechodzeniem gospodarek z fazy odbudowy do okresu wzrostu i optymizmu, tempo działalności biznesowej gwałtownie przyspiesza. Dzięki nowej fali innowacji IT, której właśnie jesteśmy świadkami, firmy biorą udział w wyścigu po lepsze i szybsze sposoby zrównania oczekiwań biznesowych z ich realizacją przez działy IT. Istnieje udowodniony wpływ na wydajność w przypadku tych przedsiębiorstw, którym udaje się sztuka zbliżenia obu wspomnianych elementów. Natomiast wysiłki mające na celu maksymalizację produktywności w firmach, które nie potrafią tego dokonać, w okresie wzrostu gospodarczego będą skazane na porażkę. Ci, którym się to nie uda, będą hamowani w próbach maksymalizacji produktuktywności .

Oprócz dalszych inwestycji (61 proc.) i lepszego dostosowania do celów biznesowych (58 proc.) za kluczową kwestię w zmniejszaniu luki czasowej ponad połowa ankietowanych decydentów IT uznała potrzebę zatrudnienia bardziej wykwalifikowanych pracowników. Zgłaszano również konieczność zwiększenia pozycji dyrektora ds. informatyki w zarządzie (30 proc.) oraz stworzenia stanowiska dyrektora ds. cyfryzacji (30 proc.), co pokazuje potrzebę posiadania odpowiednio wykwalifikowanych osób, które zagwarantują pełne wsparcie IT w firmach poszukujących sposobów zwiększenia wydajności, konkurencyjności i potencjału wzrostu.



autor: Robert Kamiński