Nabożeństwo było poświęcone tematowi widzialnej jedności na podstawie fragmentu z Listu ap. Pawła do Efezjan 4,1-6. Ewangelicka teolożka stwierdziła, że odpowiedź nie może być jednoznaczna, gdyż „aspekty życia i organizacji Kościoła pierwotnego wciąż istnieją i się rozwijają, choć w innych warunkach i pewnie dlatego nie zawsze je zauważamy albo zaliczamy do elementów widocznej jedności Kościoła”, a z drugiej strony „mityczna jedność pierwotnego Kościoła nigdy nie istniała, a różnorodność nowotestamentowych koncepcji eklezjologicznych pojawia się już na poziomie leksykalnym, a potem tylko rośnie.” Jednak według prof. Wojciechowskiej, ten paradoks w podejściu i rozumieniu różnorodności może być wskazówką, gdzie szukać jedności.
Prof. Wojciechowska specjalizująca się w teologii Nowego Testamentu nawiązała do różnych wizji jedności w światowym dialogu ekumenicznym, wyjaśniając podstawowe pojęcia z Nowego Testamentu odnoszące się do Kościoła (ekklesia) i wspólnoty (koinonia). Odnosząc się zaś do współczesności, zauważyła, że od czasów starożytnych nic się w tym względzie nie zmieniło:
- Dziś też każdy Kościół chrześcijański z osobna i wszystkie Kościoły chrześcijańskie razem mogą się definiować jako wspólnoty wiary w Syna Bożego Jezusa Chrystusa. Tak rozumiana koiniczność jest więc elementem łączności współczesnych Kościołów z Kościołem nowotestamentowym i widzialnym w wyznaniach wiary znakiem jedności - podkreśliła.