Kepler odnalazł planety. Bardzo blisko Ziemi!

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2011 10:00
Astronomowie odkryli ciekawy układ planetarny w odległości zaledwie dwóch tysięcy lat świetlnych od nas.

Sensacyjnych danych dostarczył z orbity amerykański Teleskop Kepler.

W układzie zaobserwowano sześć planet. Wszystkie są większe od dwóch do prawie pięciu razy od Ziemi, z kolei masę mają większa od naszego globu od dwóch do trzynastu razy.

Większość nowoodkrytych planet okrążą swą macierzystą gwiazdę w stosunkowo niewielkiej odległości. Ich orbity są mniejsze od orbity pierwszej planety naszego układu, Merkurego. - Teleskop Kepler znajduje właśnie takie planety, małe, podobne do Ziemi. Niektóre z nich leżą w tzw strefie zamieszkiwalnej, czyli takiej, gdzie na powierzchni planety może występowaćpłynna woda, a w niej jakieś życie - komentuje brytyjski astronom dr Afron Smith.

Teleskop Kepler obserwuje niebo od prawie dwóch lat. Zdaniem naukowców odkryje on setki kolejnych planet pozasłonecznych podobnych do Ziemi (przeczytaj więcej >>>). Publikację naukowców z kilku centrów badawczych w USA zamieszcza tygodnik Nature.

(iar)

Zobacz więcej na temat: USA

Kepler poszuka drugiej Ziemi

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2009 13:01
NASA wysłała w kosmos najnowocześniejszy teleskop kosmiczny – Keplera. Jego misją będzie poszukiwanie planet takich jak Ziemia. W sobotę z Przylądka Canaveral na Florydzie wystartowała rakieta Atlas II, która wyniosła na orbitę teleskop kosmiczny najnowszej generacji – obserwatorium Kepler.

A planety szaleją, szaleją...

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2009 14:44
Olbrzymie, gazowe planety w odległych układach słonecznych mają związki potrzebne do powstania życia.

Kosmiczny Teleskop Keplera odkrył pięć nowych egzoplanet

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2010 16:14
Zadaniem urządzenia jest poszukiwanie planet wielkości Ziemi, możliwych do zamieszkania.

Nowa planeta - Kepler 10b

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2011 17:30
Jesteśmy świadkami jednego z najciekawszych odkryć w historii, naukowcy z NASA znaleźli planetę podobną do Ziemi.