X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl

Naukowcy: okazuje się, że dinozaury traciły "mleczne" zęby

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2016 20:22
Zespół chińskich naukowców pod kierunkiem Shuo Wang ze Stołecznego Uniwersytetu w Pekinie zrekonstruował sposób, w jaki rosły i rozwijały się młode limuzaury.
Limusaurus
LimusaurusFoto: Nobu Tamura/spinops.blogspot.com/Wikimedia Commons/CC

Czytaj wiecej:
nauka 1200 free
Nauka w portalu PolskieRadio.pl

Porównując 13 skamieniałości limuzaurów naukowcom udało się prześledzić ich rozwój osobniczy od pierwszego do około dziesiątego roku życia - podał magazyn "Current Biology".

Okazało się, że młode osobniki traciły swe zęby i w dojrzałym wieku ich dzioby były całkowicie bezzębne. Jest to cecha zwana edentulizmem, kiedy z wiekiem następuje redukcje lub utrata uzębienia.

Zdaniem naukowców może to oznaczać, że młode były wszystkożernymi mięsożercami, dorosłe zaś przechodziły na dietę roślinną.

PAP Nauka w Polsce, kk

Zobacz więcej na temat: NAUKA dinozaury

Ozimek, latający gad sprzed 230 mln lat. Sensacyjne odkrycie w Krasiejowie

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2016 10:00
Ozimek volans – bo tak nazywa się największe zwierzę latające triasu – został odkryty w Krasiejowie pod Opolem przez paleontologów z Instytutu Paleobiologii PAN.