X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Section50
Section00
Koncert inauguracyjny
volume_up

Posłuchaj nagrania koncertu z 2 września 2018

00:00
111:42

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego Paweł Szymański À la recherche de la symphonie perdue

Fryderyk Chopin Koncert fortepianowy f-moll op. 21* | Fryderyk Chopin Koncert fortepianowy e-moll op. 11**

Szymon Nehring - fortepian historyczny * | Kevin Kenner - fortepian historyczny ** | Orkiestra XVIII Wieku | Grzegorz Nowak - dyrygent

Koncert laureatów

Krzysztof Książek (Polska)

Erard (1837)

Urodzony 5 sierpnia 1992 r., półfinalista i laureat dwóch nagród pozaregulaminowych XVII Międzynarodowego Konkursu im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od 2005 r. kształcił się pod okiem Stefana Wojtasa, m.in. w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. 

Czytaj więcej
volume_up
00:00
25:57
Fryderyk Chopin: Mazurek G-dur op. 50 nr 1, Mazurek As-dur op. 50 nr 2, Mazurek cis-moll op. 50 nr, Polonez fis-moll op. 44

Aleksandra Świgut (Polska)

Pleyel (1842)

Urodziła się 21 stycznia 1992 r. W latach 2011–2013 studiowała na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina Warszawie w klasie Piotra Palecznego. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie Wojciecha Świtały oraz Marii Szwajger-Kułakowskiej.

Czytaj więcej
volume_up
00:00
18:16
Fryderyk Chopin: Koncert fortepianowy f-moll op. 21 cz. I Maestoso

Tomasz Ritter (Polska)

Pleyel (1842)

Urodzony 21 stycznia 1995 r., student Moskiewskiego Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego w klasach Michaiła Voskresienskiego (fortepian), Marii Uspienskiej (klawesyn) i Alexeia Lubimova (fortepian historyczny).

Czytaj więcej
volume_up
00:00
09:43
Fryderyk Chopin: Koncert fortepianowy f-moll op. 21 cz. II Larghetto

Naruhiko Kawaguchi (Japonia)

Naruhiko Kawaguchi (Japonia)

Urodził się 29 kwietnia 1989, dorastał w Yokohamie. Stopień magistra muzyki dawnej uzyskał na Tokijskim Uniwersytecie Sztuki w 2014 r. i w Conservatorium van Amsterdam (2017) – gry na fortepiano uczył się u Kikuko Ogury i Richarda Egarra.

Czytaj więcej
volume_up
00:00
09:14
Fryderyk Chopin: Koncert fortepianowy f-moll op. 21 cz. III Allegro vivace

Finał z orkiestrą | 12-13 września

volume_up
Aleksandra Świgut (Polska)
Erard (1837, kolekcja E. Beunka)
00:00
32:58
volume_up
Tomasz Ritter (Polska)
Pleyel (1842, kolekcja E. Beunka)
00:00
34:44
volume_up
Krzysztof Książek (Polska)
Erard (1837, kolekcja E. Beunka)
00:00
42:06
volume_up
Naruhiko Kawaguchi (Japonia)
Buchholtz (kopia instrumentu z ok. 1825-26, kolekcja NIFC)
00:00
34:24
volume_up
Antoine de Grolée (Francja)
Erard (1837)
00:00
34:47
volume_up
Dmitry Ablogin (Rosja)
Pleyel (1842)
00:00
38:25

Etap 2 | 8-10 września

volume_up
Aleksandra Świgut (Polska)
Pleyel (1842), Erard (1837)
00:00
55:21
volume_up
Łukasz Byrdy (Polska)
Erard (1837)
00:00
48:21
volume_up
Joanna Różewska (Polska)
Pleyel (1842), Erard (1837)
00:00
51:41
volume_up
Tomasz Ritter (Polska)
Pleyel (1842),  Erard (1837)
00:00
57:02
volume_up
Kamil Pacholec (Polska)
Erard (1837)
00:00
52:58
volume_up
Yui Nakamura (Japonia)
Pleyel (1842), Erard (1837)
00:00
44:05
volume_up
Krzysztof Książek (Polska)
Erard (1837)
00:00
52:14
volume_up
Justyna Kreft (Polska)
Pleyel (1842), Erard (1837)
00:00
53:23
volume_up
Agnieszka Korpyta (Polska)
Pleyel (1842)
00:00
47:46
volume_up
Dinara Klinton (Ukraina)
Pleyel (1842), Erard (1837)
00:00
48:10
volume_up
Naruhiko Kawaguchi (Japonia)
Erard (1837), Broadwood (1847-1848), Pleyel (1842)
00:00
49:32
volume_up
Antoine de Grolée (Francja)
Pleyel (1842), Erard (1837)
00:00
52:22
volume_up
Eric Clark (Stany Zjednoczone)
Pleyel (1842), Erard (1837)
00:00
48:17
volume_up
Dmitry Ablogin (Rosja)
Pleyel (1842)
00:00
51:03
volume_up
Aurelia Visovan (Rumunia)
Pleyel (1842)
00:00
47:00

Etap 1 | 4-6 września

volume_up
Aleksandra Świgut (Polska)
Broadwood (1847-1848), Erard (1837)
00:00
27:54
volume_up
Joanna Różewska (Polska)
Buchholtz (kopia instrumentu z ok. 1825-26, kolekcja NIFC), Erard (1837)
00:00
25:24
volume_up
Tomasz Ritter (Polska)
Buchholtz (kopia instrumentu z ok. 1825-26, kolekcja NIFC), Pleyel (1842)
00:00
35:02
volume_up
Siying Qin (Chiny)
Broadwood (1847-1848), Erard (1837), Pleyel (1842)
00:00
26:05
volume_up
Agnieszka Porzuczek (Polska)
Erard (1837), Graf (kopia instrument z ok. 1819, kolekcja NIFC), Pleyel (1842)
00:00
29:04
volume_up
Kamil Beniamin Pacholec (Polska)
Erard (1837)
00:00
26:47
volume_up
Elizaveta Malysheva (Rosja)
Broadwood (1847-1848), Erard (1837)
00:00
26:06
volume_up
Matthias Nauwelaerts (Belgia)
Erard (1837), Pleyel (1842)
00:00
28:06
volume_up
Yui Nakamura (Japonia)
Erard (1837), Pleyel (1842)
00:00
23:05
volume_up
Sijia Ma (Chiny)
Erard (1837), Pleyel (1842)
00:00
20:20
volume_up
Krzysztof Książek (Polska)
Buchholtz (kopia instrumentu z ok. 1825-26, kolekcja NIFC), Erard (1837)
00:00
27:06
volume_up
Justyna Kreft (Polska)
Erard (1837), Pleyel (1842)
00:00
25:55
volume_up
Dinara Klinton (Ukraina)
 Erard (1837), Pleyel (1842)
00:00
29:27
volume_up
Sintato Kawahara (Japonia)
Broadwood (1847-1848), Graf (kopia instrument z ok. 1819, kolekcja NIFC), Pleyel (1842)
00:00
28:58
volume_up
Katarzyna Hajduk-Konieczna (Polska)
Broadwood (1847-1848), Buchholtz (kopia instrumentu z ok. 1825-26, kolekcja NIFC), Erard (1837)
00:00
32:56
volume_up
Yoshiko Furukawa (Japonia)
Broadwood (1847-1848), Buchholtz (kopia instrumentu z ok. 1825-26, kolekcja NIFC), Pleyel (1842)
00:00
28:36
volume_up
Naruhiko Kawaguchi (Japonia)
Buchholtz (kopia instrumentu z ok. 1825-26, kolekcja NIFC), Erard (1837), Pleyel (1842)
00:00
31:40
volume_up
Anna Hajduk-Rynkowicz (Polska)
Erard (1837), Graf (kopia instrumentu z ok. 1819, kolekcja NIFC), Pleyel (1842)
00:00
35:12
volume_up
Antoine de Grolée (Francja)
Erard (1837), Pleyel (1842)
00:00
26:24
volume_up
Aleksandra Hortensja Dąbek (Polska)
Erard (1837), Broadwood (1847-1848), Buchholtz (kopia z ok. 1825-26, kolekcja NIFC)
00:00
27:06
volume_up
Aleksandra Teresa Bobrowska (Polska)
Broadwood (1847-1848), Buchholtz (kopia z ok. 1825-26, kolekcja NIFC), Pleyel (1842)
00:00
29:28
volume_up
Eric Clark (Stany Zjednoczone)
Erard (1837), Pleyel (1842)
00:00
32:45
volume_up
Łukasz Chrzęszczyk (Polska)
Erard (1837), Pleyel (1842)
00:00
29:20
volume_up
Łukasz Byrdy (Polska)
Erard (1837)
00:00
27:30
volume_up
Maciej Wota (Polska)
Broadwood (1847-1848), Buchholtz (kopia z ok. 1825-26, kolekcja NIFC)
00:00
25:46
volume_up
Aurelia Visovan (Rumunia)
Broadwood (1847-1848), Buchholtz (kopia z ok. 1825-26, kolekcja NIFC)
00:00
27:06
volume_up
Benjamin d'Anfray (Francja)
Buchholtz (kopia z ok. 1825-26, kolekcja NIFC), Pleyel (1842)
00:00
27:04
volume_up
Dmitry Ablogin (Rosja)
Buchholtz (kopia z ok. 1825-26, kolekcja NIFC), Pleyel (1842)
00:00
31:41
volume_up
Ewa Tytman-Csiba (Polska)
Buchholtz (kopia z ok. 1825-26, NIFC), Erard (1837)
00:00
27:27
Konkurs Chopinowski 2018
Section05

Erard

Paryż, 1849 (fortepian z kolekcji NIFC) Instrument został zbudowany w Paryżu w 1849 roku, zakupiony w roku 2003 od firmy Edwin Beunk & Johan Wennink.

Pleyel

Paryż ok. 1854 (fortepian z kolekcji NIFC) Fortepian Pleyel, numer seryjny 20042, z ok. 1854 roku, z kolekcji Adama Zamoyskiego.

Erard

Paryż 1858 (fortepian z kolekcji NIFC) Instrument został zbudowany w Paryżu w 1858 roku i jest oznaczony numerem seryjnym 30315, fornirowany palisandrem, inkrustowany ramkami z brązu złoconego.

Graf

Wiedeń ok. 1819 (2008) Kopia instrumentu wiedeńskiego Conrada Grafa z ok. 1819 roku wykonana w pracowni Paula McNulty’ego.

Pleyel

Paryż 1829 Fortepian o miękkich młoteczkach i subtelnym brzmieniu.

Pleyel

Paryż ok. 1830 (2009) Kopia modelu Pleyela z 1830 o numerze seryjnym 1555, wykonana w 2009 roku przez Paula McNulty’ego, była wzorowana na instrumencie pochodzącym z Musée de la musique w Paryżu.

Erard

Paryż 1836 Zbudowany przez Pierre’a Erarda w Paryżu w 1836 roku był odpowiedzią na zapotrzebowanie na instrument koncertujący o większych możliwościach brzmieniowych.

Erard

Paryż 1837 Fortepian prostostrunny, zbudowany przez Pierre’a Erarda w Paryżu w 1837 roku, o numerze seryjnym 13871, pokryty fornirem palisandrowym.

Erard

Paryż 1842 Instrument, o numerze seryjnym 16719, zachował się w całości ze wszystkimi elementami jego budowy, fornirowany palisandrem i inkrustowany mosiężnymi żyłkami.

Pleyel

Paryż 1842 Fortepian (numer seryjny 9648) pochodzi z wytwórni Pleyela z 1842 roku, do kolekcji Edwina Beunka odkupiony został od Giuseppe Accardiego w 1989 roku.

Pleyel

Paryż 1842 Fortepian fornirowany mahoniem płomienistym z oryginalną, zabytkową substancją zachowaną w całości (numer seryjny 9165).

Pleyel

Paryż 1843 (2010) Instrument z pracowni Chrisa Maene’a, wykonany z okazji obchodów Roku Chopinowskiego, jest on dokładną kopią fortepianu koncertowego Ignacego Pleyela z 1843 roku o numerze seryjnym 9861.

Broadwood

Londyn 1846 Instrument o numerze seryjnym 16444, prostostrunny z mechaniką angielską o pojedynczym działaniu z tłumikami górnymi, dwoma pedałami – podnośnik tłumików i una corda –wyposażony w ramę półmetalową, niskonapięciowy żelazny naciąg strunowy, klawiaturę ...

Broadwood

Londyn 1847–1848 Fortepian o numerze 16910 z kolekcji Chrisa Maene’a, niemal identyczny z instrumentami londyńskiej wytwórni Broadwood & Sons, na których grał Fryderyk Chopin podczas swojego tournée koncertowego po Anglii w 1848 roku (o numerach seryjnych 17001 i ...

Pleyel

Paryż 1848 (fortepian z kolekcji NIFC) Instrument został zbudowany w Paryżu w 1848 roku. Jest typowy dla epoki chopinowskiej. Ma klawiaturę 6 2/3 oktawy (C1–g4), mechanikę typu angielskiego o pojedynczym działaniu.

Broadwood

Londyn ok. 1843 (fortepian z kolekcji NIFC) Fortepian skrzydłowy o numerze seryjnym 16000, pochodzący z renomowanej pracowni angielskiej, której właściciele wprowadzili wiele udoskonaleń w konstrukcji fortepianu zarówno stołowego, jak i skrzydłowego.

Erard

Paryż 1838 (fortepian z kolekcji NIFC) Instrument został zbudowany w Paryżu w 1838 roku. Według dokumentów firmy Erard jego pierwszej sprzedaży dokonano 12 grudnia 1838, a właścicielami zostali panowie Forkel i Vigvier z Bordeaux.

Buchholtz

Warszawa ok. 1825/2017 (fortepian z kolekcji NIFC) Instrument jest kopią zachowanego w zbiorach Muzeum Krajoznawczego w Krzemieńcu na Ukrainie fortepianu skrzydłowego firmy Fryderyka Buchholtza z Warszawy z ok. 1825–1826 roku.

Graf

Wiedeń ok. 1819/2007 (fortepian z kolekcji NIFC) Kopia instrumentu wiedeńskiego Conrada Grafa z ok. 1819 roku wykonana w pracowni Paula McNulty’ego w 2007 roku na zamówienie Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina.
Zdjęcia z konkursu

Patronat honorowy prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy w roku 100-lecia odzyskania niepodległości 1918-2018

Współorganizator

Section13
Section24