X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Pospieszalski Mateusz

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2008 12:18
Urodzony 6 X 1965 roku - multiinstrumentalista (gra na saksofonach, fletach, klarnecie basowym, instrumentach klawiszowych, instrumentach perkusyjnych, akordeonie, śpiewa); kompozytor; aranżer i producent muzyczny.
Dotychczas swój udział zaznaczył na ponad stu różnych wydawnictwach muzycznych. Najbardziej znany z codziennej pracy w legendarnym i niezmordowanym zespole Voo Voo, gdzie gra (koncertuje, nagrywa, komponuje, śpiewa) od roku 1986. Współtworzył awangardę polskiego jazzu, zespoły: Woo Boo Doo, Free Corporation, Tie Break, Graal, Ye She i Drum Freaks. Grał również w zespołach alternatywnego rocka takich jak: Śmierć Kliniczna, 2TM 2,3 oraz Habakuk. Zapraszany do wspólnych występów i nagrań przez m.in.: Annę Marię Jopek, Martynę Jakubowicz, Gordona Haskella, Stanisława Sojkę, zespoły Raz Dwa Trzy i Arka Noego. Komponował piosenki dla Anny Marii Jopek, Justyny Steczkowskiej, Renaty Przemyk oraz zespołu Zakopower.

Jest producentem muzycznym i aranżerem płyt Justyny Steczkowskiej ("Alkimja", "Femme Fatale"), zespołu Zakopower ("Musichal", "Na siedem") oraz najnowszej płyty Janusz Radka ("Dziękuję za miłość"). Był kierownikiem muzycznym - wespół z braćmi - Janem i Marcinem - Koncertów Papieskich organizowanych w tzw. Dniu Papieskim. Pięciokrotnie był producentem muzycznym i aranżerem Koncertów Galowych na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (co udokumentowano płytami: "Nick Cave i Przyjaciele - W moich ramionach" oraz "Artyści piosenki. Kurt Weill"). Na tym właśnie przeglądzie utwory w jego aranżacjach wykonywali już m.in.: Dee Dee Bridgewater, Anna Maria Jopek, Nick Cave, Tadeusz Nalepa, Adam Nowak, Maciej Maleńczuk, Maria i Jan Peszek, Kinga Preis i Zbigniew Zamachowski. W roku 2008 zasiada w Jury II i III Etapu Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki na PPA.

Znany z wielu innych znaczących działań na polu muzycznych aranżacji dużych scenicznych przedsięwzięć dla telewizji. (m.in.: "Warszawo Ma" - koncert z okazji 59. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego; "Pokój dla Czeczenii" i "Pytam o wolność" - Koncerty Solidarności z Narodem Czeczeńskim; "Honor  jest Wasz Solidarni" - koncert z okazji 25. rocznicy powstania NSZZ "Solidarność" oraz - wespół z Janem i Marcinem  - "Muzyka źródeł" - koncert galowy z okazji wejścia Polski do UE).

Od lat komponuje dla filmu i teatru. Przy współudziale Jana i Marcina napisał muzykę do telewizyjnego serialu dla dzieci „Film pod strasznym tytułem” w reż. Leszka Gałysza. Jest  autorem muzyki do filmów fabularnych ("Balanga" w reż. Łukasza Wylężałka, "Sezon na leszcza" w reż. Bogusława Lindy oraz: "Gorący czwartek", "Farba", "Co słonko widziało" w reż. Michała Rosy), a także szeregu telewizyjnych animacji, głównie w reż. Krzysztofa Kokoryna. W roku 1994 za muzykę do "Gorącego czwartku" otrzymał nagrodę na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Utwory stworzone do "Balangi" i "Gorącego czwartku" zebrano na jego pierwszym wydawnictwie, które sygnował tylko własnym nazwiskiem ("Matika. Muzyka filmowa", Polton, 1995).

Pisał również muzykę do spektakli teatralnych w reż. Jerzego Bielunasa i Michała Rosy, wystawianych w teatrach repertuarowych w Gdyni, Chorzowie, Opolu, Katowicach i Toruniu oraz do spektakli Teatru Telewizji  (głównie w reż. Łukasza Wylężałka). W roku 2002 za muzykę do spektaklu "W 80 dni dookoła świata" (Teatr Rozrywki w Chorzowie; reż. Jerzy Bielunas) otrzymał "Złotą Maskę" – nagrodę za twórczość teatralną w Województwie Śląskim. Z całą rodziną nagrał dwa wzruszające albumy kolędowe: "Kolędy Pospieszalskich" oraz "Najcieplejsze Święta".

Maciek Proliński